Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) a lansat Campania de sensibilizare a elevilor din instituțiile preuniversitare din Republica Moldova: „Stop Pirateria și Contrafacerea”, etapa a II-a.
Acțiunea este organizată de AGEPI, în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și cu susținerea Proiectului de asistență tehnică „Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în Republica Moldova”, finanțat de Uniunea Europeană.
Startul campaniei a fost dat la Liceul Teoretic “Petre Ștefănucă” din orașul Ialoveni. La eveniment au fost prezenți aproximativ 200 de elevi.
În deschiderea evenimentului de lansare, Directorul general AGEPI, Lilia Bolocan a mulțumit administrației Liceului Teoretic “Petre Ștefănucă” pentru deschidere și a menționat că “Scopul acestei acțiuni este sensibilizarea societății, în special a tinerei generații, cu referire la efectele negative ale fenomenelor contrafacerii și pirateriei asupra dezvoltării economice, sociale și culturale a țării.”
La rândul său, Kenneth Wright, lider adjunct de echipă a Proiectului UE de asistență tehnică „Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în Republica Moldova” a precizat că“Protecția drepturilor de proprietate intelectuale reprezintă o prioritate pentru Uniunea Europeană. Această Campanie de sensibilizare a elevilor, ce reprezintă unul din grupurile-țintă al Proiectului, va forma și dezvolta tânăra generație în vederea conștientizării efectelor negative ale fenomenelor de contrafacere și piraterie.”
În continuare, specialiștii AGEPI au demonstrat elevilor de la Liceul Teoretic “Petre Ștefănucă” din Ialoveni o lecție interactivă despre efectele negative ale fenomenelor de contrafacere și piraterie și au familiarizat elevii cu unele produse contrafăcute și piratate, oferite de către Serviciul Vamal.
De asemenea, în rândul elevilor a fost efectuat un sondaj în domeniul proprietății intelectuale și percepției asupra fenomenelor de piraterie și contrafacere, în baza unor chestionare coordonate cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării. Rezultatele sondajului de opinie vor fi cumulate de AGEPI într-un Raport consolidat, care va fi prezentat public la finalul campaniei.
În anul 2018, organizatorii și-au propus desfășurarea campaniei „Stop Pirateria și Contrafacerea” în peste 60 de instituții de învățământ preuniversitar din Republica Moldova, în care vor fi antrenați cel puțin 6000 de elevi din clasele a IX-XII-a.
Menționăm că, prima etapă a Campaniei „Stop Pirateria și Contrafacerea”, organizată de AGEPI, în parteneriat cu Ministerul Educației și Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a municipiului Chișinău, s-a desfășurat pe parcursul anului 2014 și a cuprins 60 de instituții de învățământ preuniversitar din municipiul Chișinău, fiind antrenați 6400 de elevi.
Imagini video de la evenimentul de lansare a Campaniei de sensibilizare a elevilor „Stop Pirateria și Contrafacerea” pot fi urmărite aici: https://www.privesc.eu/Arhiva/80521/Lansarea-Campaniei-de-sensibilizare-…
Dina Roșca