Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, spune că atunci când a venit la conducerea ministerului, situația la CFM era departe de a fi una bună. Datoriile la salariu erau pentru 4 luni, iar traficul de pasageri extrem de mic.
„Totuși, nu m-am alarmat. Dimpotrivă, am zis că trebuie să preia conducerea CFM un manager bun care știe să atragă investiții majore și importante pentru redresarea situației și dezvoltarea acestui tip de transport. Din punctul meu de vedere Calea Ferată din Moldova necesită o reformare strategică bine pusă la punct. După numirea noului director CFM, Iurie Topala carul s-a pornit din loc. S-a inițiat deja un proces de eficientizare a activităților desfășurate în cadrul CFM, dar adevărata schimbare urmează să se producă după restructurarea CFM, proces pe care l-a demarat prin implementarea Acordului de Restructurare a CFM. Cu regret, actualmente, nu există resurse necesare pentru acoperirea cheltuielilor cerute de desfășurarea activității economice în cadrul întreprinderii (servicii de transport marfă și pasageri)”, spune ministrul.
Conform spuselor sale, cele mai mari ponderi în structura cheltuielilor din activitate de bază a CFM pe elemente, o are remunerarea muncii cu 39% și combustibil – 28%.
Actualmente, întreprinderea dispune de creanţe creditoare în sumă totală de – 653992,8 mii lei cu 16800,2 mii lei mai puțin faţă de situația din 1 august 2015. Dintre care Credite bancare şi alte finanțări – 267050,7 mii lei cu 25203 mii lei mai puțin. Creanțe față de furnizori de marfa și servicii – 290591,2 mii lei cu 8886,4 mii lei mai mult și salariu – 67865 mii lei cu 28971 mii lei mai puțin.
„Apropo, există și un Acord semnat cu sindicatele, patronatele din domeniu, în baza căruia datoriile la salariu vor fi reeșalonate, astfel încât la 1 iulie 2016, acestea să nu mai existe. Sunt optimist că vom reuși!”, a mai spus Chirinciuc.
Dina Roșca