Proiectul conceptului Strategiei de audit al Curții de Conturi pe anii 2025-2027 a fost discutat cu auditorii Curții de Conturi a Republicii Moldova (CCRM) în cadrul unei ședințe, desfășurată la data 17 iunie curent.
Tatiana Șevciuc, Președinta CCRM a vorbit despre principalele priorități strategice de audit în contextul celei de-a treia strategii de audit, care va constituii un punct de referință pentru întocmirea coerentă a programelor anuale de audit. Responsabilitatea, transparența și integritatea sunt pârți indispensabile ale unui sistem democratic, iar o instituție supremă de audit (ISA) independentă, eficientă și credibilă este o componentă esențială a acestui sistem. În calitate de ISA, tindem să promovăm propria integritate și imparțialitate, să obținem aprecierea binemeritată pentru profesionalismul, calitatea și impactul activității noastre, pentru a fi în măsură să oferim pârților interesate un sprijin esențial pentru îmbunătățirea gestiunii finanțelor publice, a menționat Președinta CCRM.
Participanții la ședință au pus în discuție direcțiile principale și prioritățile pentru activitatea de audit ale Curții de Conturi a Republicii Moldova pentru următorii trei ani. Consolidarea planificării activității de audit bazată pe analiza riscurilor, sporirea capacităților de exercitare a auditului performanței, dezvoltarea capacităților de efectuare a auditului conformității cu abordarea ariilor cu risc major, sporirea calității și a nivelului de implementare a recomandărilor de audit, etc., sunt câteva obiective strategice care au fost abordate în cadrul ședinței.
Auditorii CCRM și-au arătat deschiderea de a contribui în continuarea la fortificarea încrederii cetățenilor în activitatea de audit și a deveni o voce credibilă în revigorarea sectorului public, inclusiv prin solicitarea opiniei părților interesate asupra activității ISA.
Curtea de Conturi își propune să scoată în lumină fenomenele frauduloase existente, participând la promovarea climatului de integritate în țară, prin realizarea misiunilor de audit în corespundere cu așteptările societății, cât și cu bunele practici general acceptate.