La 1 octombrie, colectivul Instituției publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) marchează, pentru prima dată, Ziua fondării CTIF. Cu acest prilej, TRIBUNA a discutat cu directorul CTIF, Corneliu Jaloba, care a vorbit despre misiunea de bază a Centrului și ce gamă de servicii oferă, informează Provincial.
„Misiunea de bază a CTIF este de a administra, dezvolta, menține și a asigura funcționarea sistemelor informaționale în domeniile finanţe publice, achiziții publice, fiscal şi vamal, a asigura administrarea și întreținerea infrastructurii TIC și a altor infrastructuri conexe activității desfășurate în cadrul Ministerului Finanțelor și al autorităților din subordinea acestuia, implementarea tehnologiilor informaționale atât în cadrul ministerului și autorităților din subordine, cât și în afara acestuia, pe întreg teritoriul țării. Pe lângă serviciile ce decurg din misiunea sa de bază, CTIF prestează și alte servicii: eliberează semnături electronice, asigură conectarea agenților economici la serviciile fiscale electronice, oferă servicii contabile în sectorul bugetar, instruiri în domeniile finanțe publice, fiscal și vamal, servicii vamale conexe, inclusiv de brokeraj vamal, antrepozite vamale și de măsurări, precum și o gamă largă de servicii poligrafice”, a comunicat Jaloba.
Cu privire la obiectivele cheie ale instituției în primul an de activitate, directorul CTIF a spus: „Prioritatea nr. 1 a fost asigurarea continuității furnizării serviciilor de administrare și dezvoltare a sistemelor informatice ale Ministerului Finanțelor, Serviciului Fiscal de Stat, Serviciului Vamal, ale altor autorități și instituții publice și executarea obligațiilor contractuale ale CTIF față de aceste entități. A doua prioritate a vizat consolidarea colectivului format, în temei, din angajații fostelor întreprinderi de stat și menținerea specialiștilor implicați în administrarea sistemelor IT și elaborarea proiectelor noi”.
„Actualmente, pot afirma că CTIF a reușit să asigure continuitatea furnizării serviciilor sus – menționate și să-și onoreze obligațiile contractuale față de toți clienții. Toate sistemele informatice, administrate de CTIF, au funcționat în regim non – stop și fără blocaje, anul curent nefiind înregistrate reclamații din partea utilizatorilor. În acest răstimp, ponderea serviciilor IT, în structura vânzărilor, a crescut până la 55%. Totodată, CTIF, fiind o instituție la autogestiune, a reușit să micșoreze datoriile de 15 mil. lei, moștenite la 1.08.2019 de la întreprinderile predecesoare, până la 5 mil. lei. Cu referință la cel de-al doilea obiectiv, pot spune că în urma acțiunilor întreprinse am reușit să menținem cei mai buni specialiști IT care în prezent constituie nucleul colectivului CTIF. Din totalul de peste 500 de angajați ai instituției, circa 70% sunt specialiști implicați în mod direct sau indirect în procesul de furnizare a serviciilor. Ne bucură faptul că în echipa noastră continuă să activeze veterani ai fostului Centru de calcul al Ministerului Finanțelor, care conlucrează cu tinerii specialiști, aceștia având, în structura personalului, o pondere de peste 21%. Oamenii sunt considerați în CTIF o valoare fundamentală. Credem în spiritul de echipă și în ceea ce oamenii pot obține prin pasiune și dăruire. Prin promovarea consecventă a inovațiilor, a orientării angajaților spre beneficiari, a încrederii în personal și capacitățile sale, am pus bazele unei echipe puternice, în care șefii de subdiviziuni, managerii de proiecte sunt motivați să creeze, să fie lideri și să realizeze obiectivele CTIF în echipă”, a conchis Jaloba.
Doina Munteanu