„Eu cred că mult mai relevant ar fi să ne referim la situaţia şi perspectivele nu atât ale pieţei Republicii Moldova, cât a celei regionale” – a declarat Simion Grişciuc, Directorul general al Fabricii de Sticlă din Chişinău, fiind întrebat „Cum aţi caracteriza situaţia de pe segmentul de piaţă pe care activaţi?”, informează PROVINCIAL.
El a spus că, dacă analizăm lucrurile din acest unghi de vedere, avem şi o noutate bună, şi una mai puţin bună.
„Voi începe de la cea de-a doua şi aici aş menţiona, în primul rând, faptul că al doilea mare producător de sticlă din Moldova, concurentul nostru, Glass Container Company, recent a mai făcut o investiţie mare – aproximativ 16-17 mil. de euro. Aceasta le-a permis să mai construiască un cuptor modern cu două linii de producere şi foarte curând o vor monta pe a treia. Astfel ei aproape îşi vor tripla capacitatea ajungând la circa 180 mii de tone de produse finite pe an în comparaţie cu 50 mii tone ale noastre. Vă daţi bine seama că nu mai e vorba de segmentul pieţei interne şi lupta pentru clienţi se va da în plan regional. Şi dacă ne referim la planul regional, nu trebuie să uităm nici de Stirom, fabrica de sticlă din România, care se reconstruieşte şi va avea şi ea cu o semnificativă capacitate de producere. De asemenea, la Plovdiv (Bulgaria) recent s-au construit şi dat în exploatare doua cuptoare mari cu o capacitate de circa 240 tone.
Probabil, vă întrebaţi: Ce e cu această revoluţie pe piaţa producerii sticlei? Şi aici vine noutatea cea bună: O Directivă a Uniunii Europene, obligă toţi producătorii europeni care folosesc ambalaj din plastic, din 2021 să treacă la ambalajul din sticlă şi aceasta ne dă speranţa că vom reuşi să realizăm uşor producţia noastră, mai ales dacă luăm în calcul faptul că mai mult de 80% din produsele noastre îşi găsesc cumpărătorii pe pieţe europene ca: România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Marea Britanie, Italia, Serbia etc.”, a subliniat Grișciuc.
Dina Roșca