Participarea elevilor la luarea deciziilor în comunitățile lor școlare, provocările pe care le întâmpină sistemul educațional, dar și soluțiile pentru îmbunătățirea calității educației au fost abordate de ministrul Dan Perciun cu tinerii care fac parte din Consiliul Național al Elevilor, mandatul 2023-2024.
Ministrul a vorbit despre mecanismele de organizare a consiliilor elevilor prevăzute de noul regulament de funcționare a acestor structuri. ,,Este un moment de cotitură pentru Consiliul Elevilor, deoarece se schimbă radical conceptul acestuia. Vom avea o structură cu o voce mai puternică din partea elevilor și, poate, cu mai puțină implicare din partea adulților, cu un proces de selecție mai reprezentativ ca până acum”, a menționat Dan Perciun.
De asemenea, oficialul le-a vorbit elevilor despre noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar, lansat recent de către Ministerul Educației și Cercetării și i-a invitat să participe la definitivarea acestuia.
,,Conceptul noului curriculum național este expus pentru dezbateri publice și vrem să aflăm și părerea voastră despre ce ar trebui să modificăm. Noi am venit și un plan cadru alternativ în care am propus 50 % flexibilitate la ciclul liceal pentru școlile care își doresc acest lucru. Asta înseamnă 15 ore obligatorii și 15 ore la discreția voastră dacă vreți să vă specializați pe anumite discipline, un număr mai mic de discipline, dar mai aprofundate, astfel încât fiecare elev să aibă un traseu educațional individualizat”, a precizat Dan Perciun.
În cadrul ședinței a fost prezentat și raportul ultimului chestionar privind bullying-ul în școli. Raportul a evidențiat situația actuală a acestui fenomen în instituțiile de învățământ, precum și măsurile de combatere. În acest sens, ministrul a subliniat necesitatea cooperării dintre elevi și monitorizarea instituțiilor de învățământ, pentru a crea un sistem educațional prietenos și sigur pentru fiecare.