Cadre didactice, reprezentanți ai administrației publice locale, specialiști în domeniul sănătății și protecției sociale, precum și părinți s-au reunit pentru a discuta despre importanța incluziunii la nivel de grădiniță, școală și comunitate.
Participanții la eveniment au subliniat că barierele și stereotipurile sunt adesea impuse de adulți, iar eliminarea acestora este esențială pentru sprijinirea celor 281 de copii cu dizabilități și cerințe educaționale speciale din Telenești. Pentru ca fiecare copil să aibă acces la o educație de calitate într-un mediu incluziv, școlile și grădinițele trebuie să se adapteze continuu la diversitatea și nevoile acestora, au menționat specialiștii.
În acest sens, participanții la eveniment au aprobat o foaie de parcurs prin care și-au asumat activități concrete pentru promovarea incluziunii în instituțiile educaționale și în comunitate. De asemenea, în parteneriat cu autoritățile publice locale, aceștia s-au angajat să asigure suportul necesar și resursele adecvate, astfel încât toți copiii să beneficieze de un mediu de învățare accesibil și prietenos.
„Învățăm împreună” este o campanie națională de schimbare a comportamentelor privind incluziunea copiilor cu dizabilități și cerințe educaționale speciale, implementată de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică și UNICEF Moldova.