Peste 90 de angajați ai Serviciului Fiscal de Stat (șefi de direcții și de direcții generale din cadrul SFS) de pe întreg teritoriul țării s-au întrunit într-o ședință de totalizare a activității lor pentru anul 2018.
Ședința a fost prezidată de conducerea Ministerului Finanțelor și cea a SFS care au audiat raportul SFS privind rezultatele de totalizare a activității Serviciului Fiscal de Stat pentru 2017 și prioritățile pentru 2018.
Ședința, care a avut loc la finele săptămânii trecute, a demarat cu discursul directorului SFS, Serghei Pușcuța, care a menționat cele mai relevante activități realizate de echipa SFS, printre acestea: reforma SFS, desemnarea procentuală, activitatea independentă, taxa pentru poluarea mediului, impozitul pe venit, serviciile fiscale electronice, îmbunătățirea activității de conformare fiscală, gestionarea restanțelor la BPN, executarea părții de venituri (încasări) la buget, evaluarea angajaților și creșterea nivelului de profesionalism, factura comasată și altele.
În cadrul întrunirii, șefii de direcții regionale au prezentat rapoarte de activitate pe diverse segmente, cum ar fi: administrarea fiscală privind deservirea persoanelor fizice, precum și celor juridice, controlul fiscal și gestionarea arieratelor.
La finele reuniunii participanții au trasat prioritățile de activitate pentru anul 2018. Astfel, pentru anul 2018 Serviciul Fiscal de Stat își propune axarea eforturilor pe dezvoltarea sistemului informațional în vederea optimizării proceselor de administrare fiscală și oferirii contribuabililor a serviciilor de calitate, cu accent pe următoarele priorități:
Îmbunătățirea procesului de deservire și conformare fiscală
Dezvoltarea și modernizarea sistemului informațional fiscal
Îmbunătățirea proceselor de control fiscal și creșterea eficienței acestora
Consolidarea managementului arieratelor prin îmbunătățirea proceselor aferente
Dezvoltarea resurselor umane și consolidarea capacităților instituționale
Extinderea căilor de cooperare internațională
La compartimentul dezvoltării sistemului informațional, SFS a planificat implementarea mai multor proiecte ce țin de prestarea serviciilor electronice destinate contribuabililor, printre care:
Dezvoltarea modulului „Contul unic” din cadrul SIA „Contul curent al contribuabilului”;
Elaborarea și implementarea serviciului online de achitare a impozitelor și taxelor pentru persoane fizice cetățeni;
Dezvoltarea SIA ,,e-Cerere” prin implementarea a 3 module noi:
– modulul ,,Contracte de locațiune – persoane fizice”;
– modulul ,,Gestionarea patentei de întreprinzător”;
– modulul „Înregistrarea activității independente”.
Automatizarea procesului de eliberare a certificatului de autorizare a centrului de asistență tehnică a mașinii de casă și control.
Dina Roșca