Annie Dyck este o profesoară din Franța, care predă cursuri elevilor din Ungheni. A venit în orașul Ungheni acum trei săptămâni în cadrul unui proiect al Asociației GREF (Grupul Educatorilor fără Frontieră), scopul acestuia fiind susținerea elevilor din Republica Moldova pentru însușirea limbii franceze.
Timp de o luna Annie împreună cu o altă colegă de a sa au predat și vor preda în continuare până în luna noiembrie lecții elevilor din clasele II-XII-a de la liceele din raion. După trei săptămâni de activitate, am discutat cu Annie Dyck despre primele sale impresii referitor la această misiune.
În cadrul interviului, ea a evaluat sistemul educațional din Republica Moldova.
„Sunt uimită. Aici copiii învață prima limbă străină încă din clasa a doua, în ciclul primar ei deja învață și a doua limbă. În Franța elevii încep să învețe prima limbă străină în clasa a VII-a, iar în clasa a IX-a încep să învețe și cea de-a doua limbă străină”, a precizat ea.
Prin urmare, Annie Dyck a menționat lacunele sistemului de învățămând din țara noastră.
„Chiar zilele trecute am asistat la o lecție de franceză într-o școală. Timp de două ore s-a predat gramatica, conjugarea verbelor. Este mult prea mult și greu pentru copii. I-am sugerat profesoarei să schimbe metoda de predare, să facă lecțiile mai interactive, mai dinamice. I-am propus, spre exemplu, să înceapă cu un mic video al fabulei „La Cigale et la Fourmi”. Acolo sunt conjugate mai multe verbe, iar elevii, dacă le-ar asculta, ar putea să le memoreze mult mai ușor”, a conchis aceasta.
sursa: ungiul.info