Activitatea Portului Internațional Liber Giurgiulești (PILG), implementarea proiectelor de dezvoltare și atragere a noilor investiții, importul și exportul de mărfuri, precum și problemele cu care se confruntă rezidenții portului au fost discutate de viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Stephane Bride, cu conducerea investitorului general, ÎCS Danube Logistics SRL, în cadrul unei vizite de lucru la Port.
Tomas Moser, directorul general al ÎCS Danube Logistics, l-a informat pe viceprim-ministrul Bride despre derularea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii PILG, care vor permite creșterea volumului de import/export prin poarta maritimă a Republicii Moldova. Tomas Moser a menționat că volumul total al investițiilor în PILG a constituit până la 1 aprilie 2015 62,9 milioane de dolari SUA, dintre care circa 50 de milioane revin ÎCS Danube Logistics.
Referindu-se la activitatea PILG în 2014, directorul general al ÎCS Danube Logistics a menționat că pe parcursul anului 2014, PILG a acostat și deservit 435 de nave, inclusiv vase petroliere, fiind transportate prin intermediul terminalelor fluviale circa 730 mii tone de mărfuri, de 1,6 ori mai mult decât în anul 2013.
La Giurgiulești Stephane Bride a discutat cu reprezentanții administrației Cailor Ferate a Moldovei posibilitatea soluționării divergențelor apărute dintre aceștia și PILG privind activitatea punctului de trecere a transportului peste liniile de cale ferată.
Ministrul Economiei a specificat că în cadrul unei ședințe la prim-ministrul țării, a fost luată decizia privind construcția/instalarea unui punct de trecere modern în cel mai scurt timp, iar până atunci ambele instituții urmează să coordoneze activitatea punctului temporar existent în așa mod, ca acesta să nu perturbeze activitatea ambelor instituții, care joacă un rol important în economia națională.
Portului Internațional Liber Giurgiulești a fost creat în anul 2005. La moment aici activează 50 de rezidenți, care își desfășoară activitatea economică în diferite domenii.
Portul Giurgiulesti, e un nod comercial de mare importanta, reutilizarea lui, dar si dezvoltarea ne-ar oferi multe noi oportunitati si ar influenta pozitiv asupra economiei statului nostru.
Apropo, de cind a fost redeschisa navigatia comerciala pe riul Prut, care a avut loc in 2013 sub egida ministrului transporturilor Vasile Botnari, veniturile acestui port au crescut considerabil. Si transportul naval a devenit mai popular in R.Moldova.
Acest port este o reala punte prin care putem crestere atit importul cit si exporturile din tara, ar trebuie sa deputem tot efortul pentru a atrage cit mai multe investii acolo, cum ar fi intentia ministrului Botnari de a construi o linie de cale ferata de tip european ce ar lega portul cu orasul roman Galati.