În urma vizitei operative a traseului Chişinău-Hînceşti-Cimişlia-Basarabeasca, au fost inspectate lucrările de reabilitare executate de companiile S.A. Lusmecon și S.A. Rutador. Spre deosebire de traseul Chișinău-Ungheni, pe drumul național R 3, Chișinău-Hîncești-Cimişlia-Basarabeasca, lucrările decurg conform planurilor de executare, iar reprezentanții celor două companii au dat asigurări că acestea se vor încheia până la sfârșitul lunii noiembrie 2015.
În discuțiile cu directorii companiilor, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, a menționat importanța asigurării unei calități ireproșabile a lucrărilor, parte integrantă a angajamentului de a aduce Europa acasă. „Drumurile sunt sistemul sanguin al economiei, cu cât mai rapid vom restabili fluxul prin acest sistem, cu atât mai alert va fi ritmul de creștere economică” a menționat Ministrul.
Directorii celor două companii au fost somați să purceadă urgent la repararea a 2,5 km de drum de pe acest traseu, la care încă nu s-au efectuat nici un fel de lucrări de reabilitare. Reprezentanții S.A. Lusmecon și S.A. Rutador au menționat că a fost finisată proiectarea acestei porțiuni de drum și vor purcede la reabilitarea acestuia în termenii planificați ceea ce va permite finisarea traseului în termenii stabiliți în contract.
La ieșirea din satul Bozieni, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor era așteptat de Primarul satului Bozieni, Popescu Vasile. Acesta din urmă a comunicat Ministrului Iurie Chirinciuc despre faptul că după instalarea barelor de protecție unii locuitori ai satului nu vor putea avea acces la traseu direct din curte și vor fi nevoiți să înconjoare.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, a menționat că proiectul de reabilitare a acestui traseu a fost coordonat și avizat de Consiliul local și de Primar, iar barele de protecție de-a lungul traseului vor fi instalate cu scopul de a proteja pietonii. „Chiar dacă dumneavoastră nu vă gândiți la siguranța localnicilor din comuna dvs. Ministerul este obligat să o facă! Noi nu ne putem permite ca în cazul în care un autovehicul derapează acesta să ajungă în casa omului. Înainte să înceapă reabilitarea acestei porțiuni de drum localnicii mergeau pe carosabil, ceea ce a dus la numeroase accidente, unele dintre ele chiar cu final tragic. În prezent, locuitorii satului dvs. au trotuare de 3 m lățime, despărțite de carosabil prin bare de protecție. La fiecare 100 m este asigurat accesul de pe traseu în sat, eu vă înțeleg preocupările dvs., legate de comoditate, cu toate acestea prioritară este siguranța, aceasta a fost și una din condițiile impuse de finanțatorii acestui proiect” a mai menționat Ministrul Iurie Chirinciuc.
Vizita s-a încheiat pe Km 62 a traseului, unde se derulau lucrările de așternere a betonului asfaltic. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor Iurie Chirinciuc a menționat că va veni personal la sfârșitul lunii noiembrie să ia lucrările în primire.
Pe traseu, Ministrul Iurie Chirinciuc a mai făcut un popas, neplanificat și a inspectat modul în care funcționează echipele mobile ANTA. Ministrul a menționat importanța deosebită a acestor echipe în asigurarea exploatării adecvate a drumurilor. Dacă pe drumurile reabilitate vor circula mașini de mare tonaj, cu suprasarcină aceasta va determina uzura sporită a carosabilului. Astfel, Ministrul Iurie Chirinciuc a menționat că va propune modificări legislative pentru ca în cazul în care sunt depistate vehicule cu suprasarcină acestea să nu scape cu o simplă amendă, ci să le fie retrase plăcuțele de înmatriculare pe o perioadă de 6 luni în paralel cu aplicarea unei amenzi considerabile.
Tot sâmbătă, 15.08.2015 Ministrul Iurie Chirinciuc a vizitat traseul Hîncești-Leușeni. Această vizită a fost făcută fără reprezentanții presei și fără a preîntâmpina Autoritatea de Stat a Drumurilor și compania Evrascon, care efectuează lucrările de reabilitare a acestui traseu. Ministrul Iurie Chirinciuc a promis că va efectua sistematic astfel de vizite fulger, pentru a controla, personal modul în care se desfășoară lucrările pe șantier.
Diana Munteanu
Apoi cam asa, Botnari munceste dar liberalul o sa taie panglice…