În cadrul şedinţei Cabinetului de miniştri din 15 octombrie 2015 au fost aprobate modificări la Legea privind pensiile de asigurări sociale de stat, informează Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei.
În particular, modificările ţin de simplificarea modalităţii de calculare a pensiei pentru cetățenii care au activat în anumite instituţii/întreprinderi, dar din motive obiective (incendiu, inundaţie, conflict armat, pierderea sau distrugerea în urma calamităţii naturale/situaţiei excepţionale) documentele confirmative cu privire la venitul asigurat pentru întreaga perioadă de activitate, lipsesc în arhiva instituţiilor vizate.
Ca rezultat, cuantumul pensiei va fi calculat în baza salariului mediu lunar pe ţară determinat pentru fiecare categorie de beneficiari la data depunerii cererii de pensionare.
Alte modificări la Legea privind pensiile de asigurări sociale de stat au fost aprobate astăzi de Guvern conform recomandărilor Hotărârii Curţii de Conturi şi se referă la termenul de aprobare a deciziei privind acordarea dreptului la pensie şi evitarea situaţiilor când o normă legală permite de a prezenta documentele în termen de 30 de zile, iar alta de a lua decizia de stabilire a pensiei în termen de 15 zile. În acest sens, proiectul documentului prevede extinderea termenului de emitere a deciziei de acordare a drepturilor la pensie sau de respingere a cererii de pensionare la 30 de zile de la depunerea cererii.
Proiectul de modificare a Legii privind pensiile de asigurări sociale de stat urmează să fie prezentat spre aprobare Parlamentului Republicii Moldova.
Elena Ivanov