Finanțarea pentru construcția Podului rutier Ungheni (RO) – Ungheni (MD) a fost aprobată, informează PROVINCIAL.
Potrivit MIDR, proiectul privind construcția celor două obiective de infrastructură a fost depusă de România în cadrul Programului „Mecanismul pentru Interconectarea Europei” (Connecting Europe Facility #CEF), în valoare de 16.486.604 euro.
În urma implementării proiectului vor fi interconectate infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
“Principalele caracteristici prevăzute sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m lățime parte carosabilă
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
- punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.
Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.
Ne bucurăm de o bună colaborare cu reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, motiv pentru care sunt convins că vom realiza cât mai repede ceea ce ne-am propus,” spune Irinel Ionel Scriosteanu, Secretar de stat – Ministerul Transporturilor România, pe pagina sa de Facebook.