Anul acesta, Moldova, una dintre cele mai mici și mai puțin cunoscute țări din Europa, a primit peste 450.000 de refugiați ucraineni, denumiți de gazdele noastre „oaspeți”, în casele și inimile lor. Astfel, presa internațională și Națiunile Unite au început să se refere la Moldova drept o „Țară mică cu inimă mare” inclusiv și datorită răspunsului său sincer la criza refugiaților, în pofida dimensiunii mici a țării și a resurselor limitate. Ospitalitatea și generozitatea de care au dat dovadă gazdele din industria turismului, au făcut mândri o țară întreagă.
Vara, în special luna august, este perioada când diaspora se întoarce acasă pentru a se revedea cu familia și prietenii din Moldova, iar anul acesta nu este o excepție.
Campania „Hai La Mine Acasă” vine să ofere suport și vizibilitate tuturor gazdelor implicate în criza refugiaților și să motiveze cetățenii, inclusiv pe cei din diasporă, să viziteze destinațiile turistice din Moldova, să promoveze locurile pitorești și sa impartaseasca cu prietenii lor experiențele turistice de acasă, informează PROVINCIAL cu referire la un comunicat de presă.
„ANTRIM numără printre membri săi 90 de companii din industria turismului și fiind atât de aproape de sector, colaborând zilnic cu el, am fost acolo, când valul refugiaților din Ucraina au trecut frontiera Republicii Moldova. Vinăriile, pensiunile și hotelurile noastre și-au deschis larg ușile pentru a adăposti acești oameni și a le oferi o mână de ajutor. Focusând toate resursele și atenția în a ajuta și a adăposti refugiați. Inspirați de cele întâmplate, de solidaritatea și ospitalitatea moldovenilor, am filmat și lansat un documentar cu titlul ”Țară mică, cu inimă Mare”, care are ca protagoniști, gazdele a 5 pensiuni din Moldova. Această activitate de promovare ”Hai La Mine Acasă” vine ca un îndemn pentru toți cetățenii Moldovei dar și oaspeții străini să viziteze pensiunile turistice, cramele și vinăriile din Moldova și să ofere astfel suport gazdelor noastre care au demonstrat că au o inima mare”, a menționat Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM.
Pentru a facilita călătoria, turiștii vor fi îndemnați să urmărească paginile de social media a Moldova Travel unde vor găsi ghiduri cu recomandări de destinații, activități și experiențe locale care le vor colora vacanța în Moldova.
„Prin această campanie dorim să promovăm ospitalitatea legendară a Moldovenilor și destinațiile turistice de aici. Turismul rural și de aventură se bucură de o popularitate tot mai mare în întreaga lume, iar Moldova este o țară cu multiple oportunități în acest sens”, a specificat Andrei Chistol, Secretar de Stat Ministerul Culturii.
174,000 de turiști au vizitat Moldova în 2019, o creștere de 43% față de 2016. Pandemia COVID-19 a dus la o scădere puternică a sosirilor și turiștilor internaționali, dar 2021 a arătat deja o îmbunătățire a sosirilor și așteptăm cu nerăbdare să ajungem să depășim cifrele din 2019 în curând.
“Activitatea de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA), un proiect EDGE în Moldova, finanțată de USAID, are mandatul de a sprijini și dezvolta sectorul turistic din Republica Moldova, și urmărește să plaseze țara pe harta ecoturimului internațional. Proiectul MCTA facilitează redresarea economică și oferă suport pentru a întări reziliența sectorul turismului din Moldova la diverse perturbări economice. Acum ca niciodată sectorul se va baza pe turiștii locali și diaspora revenită în țară. De aceea susținem întreprinderile locale din turism oferind prioritar granturi pentru modernizarea infrastructurii, implementarea soluțiilor de eficientizare a costurilor, și dezvoltarea produsului turistic pentru adaptarea ofertei la noile realități. De asemenea suntem bucuroși să fim alături de ANTRIM în poziționarea Moldovei ca o destinație turistică, atractivă și competitivă”, a menționat Tatiana Durleștean, director MCTA.
Această inițiativă are ca scop promovarea Moldovei drept destinație turistică și sporirea numărului de vizitatori străini. Pentru a facilita călătoria, turiștii vor primi ghiduri cu recomandări de destinații, activități și experiențe locale care le vor colora vacanța în Moldova.
„Toți conaționalii și oaspeții la intrare în Republica Moldova sunt întâmpinați la vamă de către funcționarii vamali, care le zic ”Bine ați venit acasă! Bine ați venit în Republica Moldova”, oferindu-le explicații și consultări la subiecte ce țin de activitatea vamală. Mai mult, periodic funcționarii vamali organizează sesiuni LIVE în care oferă consultații și răspunsuri la întrebările adresate de diasporă, în scopul informării acestora cu regulile de transportare a bunurilor peste frontieră vamală”, a menționat Eugen Guranda, șef al postului vamal Leușeni. Totodată, domnul Guranda a completat că Serviciul Vamal susține campania ”Hai La Mine Acasă” și astfel fiecare călător care va traversa prin vamă, va primi informații despre locurile pitorești și destinațiile turistice din Moldova.
”Ne bucurăm că suntem parte acestei campanii frumoase și să fim printre promotorii Moldovei ca destinație turistică. Noi suntem primele persoane cu care interacționează conaționalii când revin acasă, dar și, tot noi suntem cei care zic oaspeților țărișoarei noastre – Bine ați venit în Republica Moldova! Astfel că polițiștii și polițistele de frontieră au o datorie față de toți cei care traversează frontiera de stat, garantându-le siguranță și pace încă de la intrarea în țară. Ne alăturăm acestei campanii și din simplu motiv că multe locuri frumoase ale Moldovei sunt în zona frontierei de stat, venind în acest fel și cu îndemnul către toți iubitorii de a explora locuri noi și deosebite, să viziteze aceste ținuturi. Doar cu un apropo, să fim informați din timp și să se corespundă regulilor de aflare în zona de frontieră. Susținem campania „Hai La Mine Acasă!”, a spus șefa adjunct-interimară a Poliției de Frontieră, Diana Salcuțan.
Campania îi îndeamnă pe toți să fie ambasadorii Moldovei! În perioada 5 August – 20 Septembrie postează un video/fotografie pe instagram/facebook care să povestească despre experiența ta la o pensiune turistică/vinărie din Moldova și activitățile care le-ai avut acolo (de ex: gastronomie, cazare, plimbări cu bicicleta, etc) utilizând hashtag-urile #hailamineacasa #taramicainimamare #beourguest și Tag: Moldova Travel + Pensiunea/Vinăria care apare în video/fotografie, și poți câștiga:
- Premiul mare: Sesiune foto pentru 2 persoane, cu durata de o oră, la una din pensiunile turistice din Moldova menționate în ghidul #HaiLaMineAcasă
- Alte premii: 3 Torbe Eco cu logo-ul Moldovei, „Pomul Vieții” & o sticlă cu vin.
Regulamentul concursului și mai multe detalii despre campanie găsiți pe website-ul moldova.travel.
Notă: Campania este realizată de ANTRIM cu suportul Activității de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA), finanțată de Proiectul USAID pentru Dezvoltare Economică, Guvernanță și Creștere a Întreprinderilor în Europa și Eurasia (EDGE) și în parteneriat cu Ministerul Culturii, Agenția de Investiții, Poliția de Frontieră, Serviciul Vamal, Aeroportul Internațional Chișinău.