Prioritățile Ministerului Educației și Cercetării în domeniul învățământului general au fost abordate de secretarul de stat Valentina Olaru în cadrul conferinței pedagogice din raionul Ungheni. Discuțiile s-au axat pe măsurile adoptate de minister pentru consolidarea resursei umane în educație și pentru asigurarea accesului la studii de calitate.
„Prioritățile noastre sunt orientate spre creșterea prestigiului educației, profesiei didactice și a studiilor pe care le oferă instituțiile noastre de învățământ. Misiunea noastră ca minister este să promovăm această viziune și să o transpunem în practică prin acțiuni concrete”, a spus Valentina Olaru.
Potrivit ei, principalele obiective ale ministerului vin să contribuie la rezolvarea a două probleme structurale majore ale sistemului de învățământ general: deficitul de cadre didactice și gestionarea ineficientă a resurselor disponibile pentru sectorul educațional.
Astfel, MEC are scopul să crească numărul de absolvenți ai facultăților pedagogice care se angajează în sistemul educațional – până la 500 anual. În același context, va fi introdusă media de admitere de cel puțin „7” la facultățile de profil pedagogic; vor fi majorate bursele studenților la pedagogie, iar indemnizația pentru tinerii specialiști va crește până la 200.000 de lei față de 120.000 cât este în prezent.
Valentina Olaru s-a referit și la viitoarele proiecte de infrastructură derulate de minister cu sprijinul partenerilor de dezvoltare, inclusiv construcția de la zero a 3 licee clasice; renovarea și dotarea completă a cel puțin 10 licee din raioane; dotarea a cel puțin 300 de instituții de învățământ cu calculatoare, laboratoare digitale și alte echipamente performante.
În perioada august – octombrie 2023, profesori și manageri școlari din toată țara participă la tradiționalele conferințe pedagogice la nivel de raion sau municipiu. Întrunirile au drept scop promovarea unei platforme pentru dezbateri profesionale privind problemele și inițiativele din domeniul educației. Subiectele abordate vizează necesitățile identificate la nivel local în vederea asigurării calității și eficientizării procesului educațional.