
Astăzi, 19 noiembrie , a fost convocată ședința Consiliului Administrativ al Instituțiilor Medico-Sanitare Publice, Centre de Sănatate din raion și ÎM ,,Centrul Stomatologic Rîșcani”. Ședința a demarat cu cuvântul de salut al vicepreședintelui raionului Igor Stoian. Prezenți la ședință au fost șefii Centrelor de Sănătate, fondator al cărora este Consiliul raional și membrii Consiliului Administrativ din fiecare centru de sănătate.
A fost aprobată unanim ordinea de zi, care a inclus chestiunile propuse de fiecare IMSP. Managerii instituțiilor medicale gestionate au prezentat informații ample despre activitatea medicală și economico-financiară, pentru trimestrul IV al anului de gestiune. La fel, au fost aprobare Planurile de acțiuni pentru anul 2026; statele de personal și organigrama pentru fiecare IMSP, iar pentru unele instituții au fost aprobate premii anuale din economiile acumulate.
Un subiect controversat, care a generat nemulțumiri a fost despre Regulamentul privind procedura de acreditare și evaluare în sănătate. Fiecare șef IMSP a accentuat problemele și dificultățile cu care se confruntă, lipsa mijloacelor financiare suficiente.
Vitalie Frumosu, coordonator ANSP în teritoriu, a accentuat că orice instituție medico-sanitară, indiferent de numărul de populație, trebuie să corespundă statutului atribuit, adică să respecte cu strictețe măsurile igienico-sanitare, iar manageri să planifice bugetul instituțiilor și planul de acțiuni conform necesităților reale.
În general, lucrările ședinței s-au desfășurat cu dezbateri constructive pe subiectele abordate, cu accent pe identificarea soluțiilor pentru îmbunătățirea serviciilor medicale oferite populației din raion.



















