Reformele inițiate de Ministerul Educației și Cercetării au fost discutate în cadrul întrevederii ministrului Dan Perciun cu profesorii și educatorii din Ștefan Vodă. La discuții au participat peste 200 de persoane, inclusiv managerii celor 61 de instituții educaționale din raion.
Oficialul a vorbit despre inițiativele MEC de a îmbunătăți situația din domeniul educației la nivel de sistem, reforme ce au la bază rezultatele la PISA care au arătat că mulți elevi sunt analfabeți funcționali la vârsta de 15 ani. Analizate în profil teritorial, aceste rezultate au scos în evidență faptul că elevii din mediul rural, din școli mici, au avut rezultate mai slabe.
În context, Dan Perciun a vorbit despre decizia ministerului de a constitui Rețeaua Școlilor Model, câte una în fiecare raion, unde urmează a fi făcute investiții în infrastructură în următorii ani, dotări cu echipamente moderne, toate cu scopul de a oferi accesul tuturor copiilor la o educație de calitate.
Totodată, ministrul a abordat și problema deficitului de cadre didactice în țară și perspectivele de a redresa situația prin măsurile de susținere a tinerilor care aleg facultățile pedagogice, dar și a profesorilor deja angajați în sistem.
Alte subiecte abordate s-au referit la măsurile de debirocratizare inițiate de MEC, crearea rețelei de mentori naționali în cadrul Institutului Național pentru Educație și Leadership, propunerile de protejare a cadrelor didactice prin introducerea în Codul Educației a sancțiunilor aplicate elevilor, precum și dezvoltarea curriculară.
Profesorii au abordat, de asemenea, o serie de aspecte ce vizează procesul educațional, mai cu seamă ceea ce privește calitatea instruirii simultane care există în instituțiile cu un număr mic de elevi, noile state de personal, transportul școlar, prevenirea violenței asupra copiilor etc.
De asemenea, Dan Perciun a avut o ședință de lucru cu primarii localităților din raion. Ministrul a apreciat eforturile autorităților locale de a îmbunătăți rezultatele copiilor la școală, creând condiții optime de studii în liceele din raion. Astfel, autoritățile au ales să păstreze 2 licee cu un număr mai mare de copii, față de 13 licee cu un număr mic de clase, care existau anterior în raion.
La rândul lor, primarii au adresat întrebări referitoare la transportul școlar, modul de accesare a indemnizației pentru părinții care decid să își ducă copiii la o școală mai bună. Un alt subiect abordat a vizat valorificarea clădirilor fostelor instituții de învățământ.