Conducerea Holdingului Trans-Oil a făcut o serie de precizări cu privire la majorarea prețului pentru ulei, zilele trecute, până la 49 lei per sticlă pe rafturile magazinelor. Potrivit acesteia, Trans-Oil n-a mărit prețurile la fabrică, lucrul acesta a fost făcut de distribuitori, informează PROVINCIAL.
Vaja Jhashi, director general al Trans-Oil, în cadrul unei reuniuni a Academiei de Jurnalism Economic, s-a referit la războiul din Ucraina – un element nou care a influențat activitatea grupului de companii și a fabricii producătoare de ulei, precum și la creșterea prețurilor pentru produsele energetice, ceea ce a dus la creșterea prețurilor de producere.
„Noi am informat distribuitorii că prețul per sticlă de ulei va fi majorat cu 7 lei doar în a treia decadă a lunii mai curent, dar distribuitorii în două ore deja au schimbat prețul la produsele de pe raft, pe care le-au cumpărat de la noi cu prețul încă neschimbat… Noi nu putem controla și nici influența acest lucru, noi suntem responsabili doar de prețul sticlelor de ulei care ies de la fabrică, iar acest preț n-a fost majorat”, a explicat el.
Conducătorul Trans-Oil a subliniat, în context, că scopul holdingului mereu a fost și este asigurarea pieței interne și a consumatorului cu un produs de primă necesitate – uleiul.
La rândul său, Stela Ostrovețchi, director al fabricii „Floarea Soarelui” S.A., a precizat că nu s-a dorit niciodată obținerea veniturilor financiare pe seama creșterii prețurilor la ulei – așa cum se vehiculează în spațiul public, ba din contra – noi mereu am fost pentru asigurarea pieței locale cu necesarul de ulei.
„În ultima perioadă a crescut prețul pentru floarea soarelui cu 42%, a crescut prețul la gaz și energie electrică, pe care le folosim în procesul de producere, iar prețul pentru logistică a crescut catastrofal. Nu este posibil să menținem prețul anterior. 2 luni noi ne-am angajat și am păstrat acest preț, însă mai mult este imposibil”, a spus ea.
Vitalie Butnaru, manager financiar al Trans-Oil, a explicat în cifre majorarea prețului per sticlă la fabrică, ce va intra în vigoare în a treia decadă a lunii curente.
„Prețul de vânzare per sticlă către distribuitori e de 1,47 USD – 1,50 USD și noi realizăm o pierdere operațională per sticlă de 40-45 cenți pe sticlă, sau 500-600 mii dolari pe lună. Acum cererea pe intern s-a dublat și e vorba de pierderi de aproximativ 1 milion de dolari în doar 3 luni, ceea ce înseamnă că noi practic subvenționăm piața internă. Cererea nu scade și împreună cu creșterea prețurilor la factorii de producție, prețul per sticlă crește. Astfel, pierderile noastre depășesc 1 milion de dolari pe lună. Decizia noastră de a schimba prețul vine pentru a închide cel puțin temporar această pierdere”, a menționat el.
Totodată, managerul a spus că Trans-Oil, conform contractelor, are obligația de a informa distribuitorii cu câteva săptămâni înainte despre schimbări – ceea ce a și făcut.
„Am venit cu o notificare de majorare a prețului de la 29 și un pic până la 37 și un pic, însă nicio sticlă la preț nou n-a părăsit fabrica. Uleiul cu prețul de 50 de lei, care se găsește pe rafturi, a fost achiziționat de la fabrică cu prețul de 29,10 lei. Rețelele au majorat prețurile la stocurile care erau cumpărate deja. Noi am informat despre majorare pentru a treia decadă a lunii mai”, a subliniat Vitalie Butnaru.