Peste 180 de angajați ai sistemului educațional din țară au participat la forumurile regionale dedicate educației incluzive. Manageri ai instituțiilor de învățământ, profesori, reprezentanți ai autorităților și specialiști în educație au trecut în revistă activitățile și realizările proiectului „Spre o școală incluzivă în Moldova”.
Timp de doi ani, participanții proiectului, profesori din 72 de școli și reprezentanți ai 21 de Organe Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului (OLSDI) din țară au beneficiat de instruiri și sesiuni de mentorat furnizate de traineri cu experiență vastă în educația incluzivă, asistență pentru elaborarea unui plan de acțiuni de dezvoltare a instituției creat în baza unei evaluări complexe. Activitățile din cadrul proiectului au fost dedicate îmbunătățirii mediului școlar, în care fiecare se simte bine, fie acesta profesorul, copilul sau părintele.
„Am reiterat în acest eveniment importanța educației, care este instrumentul cheie pentru o schimbare benefică a viitorului, este fundamentul oricărei societăți, iar incluziunea și calitatea sunt, bineînțeles, oricărui sistem de educație. Am subliniat cât de important este ca fiecare copil, cadru didactic, cadru non-didactic și părinte să se simtă binevenit în școală”, a declarat Liliana Rotaru, președintele CCF Moldova.
„Obiective majore pot fi atinse prin intermediul unor parteneriate viabile și eficiente. Împărtășim aceleași valori, iar scopul nostru comun e să oferim educație de calitate tuturor. Suntem siguri că beneficiarii proiectului au obținut o experiență inedită, care îi vor apropia de idealul educațional. Atunci când există unitate, cu responsabilitate și consecvență, vom reuși”, a menționat Dana Lichii, expert în incluziune, mentor în cadrul proiectului „Spre o școală incluzivă”.
Proiectul „Spre o școală incluzivă în Moldova” a prevăzut organizarea a peste 300 de ședințe de mentorat pentru școlile din 21 de raioane ale țării și 11 ateliere la care au participat aproximativ 400 de profesioniști și reprezentanți ai 20 de OLSDI.
„Ne adaptăm viziunile și acțiunile la necesitățile fiecărui membru al comunității școlare. Ne canalizăm toate forțele și energiile pentru a dezvolta o comunitate deschisă. Ne dorim o scoală în care elevii pun întrebări, visează, se implică, este pus în valoare, iar cadrele didactice sunt motivate să-și îmbunătățească performanțele”, a declarat Nina Grapă, directorul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” din or. Bălți.
Forumurile regionale dedicate educației incluzive sunt organizate la Bălți (20 aprilie), Ialoveni (27 aprilie) și Orhei (3 mai). Bugetul total al proiectului a atins suma de 166 de mii de euro.
Proiectul „Spre o școală incluzivă în Moldova” este implementat de CCF Moldova, în parteneriat cu ChildFund Deutschland și Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, cu suportul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Germaniei, în perioada iulie 2021 – iunie 2023.