Nouă școli din municipiul Chișinău au primit seturi educaționale formate din materiale didactice și birotică, incluzând rechizite, jocuri educative și echipament sportiv. Această inițiativă face parte din eforturile de sprijinire a comunităților afectate de criza refugiaților din Ucraina și provocările locale din Republica Moldova.
Prezent la eveniment, viceprimarul Capitalei, Angela Cutasevici, a remarcat importanța acestui sprijin, afirmând că astfel de inițiative contribuie semnificativ la crearea unui mediu educațional mai incluziv și bine dotat.
„Proiectul răspunde nevoilor actuale ale elevilor și cadrelor didactice, în special în contextul provocărilor generate de criza refugiaților și de necesitatea modernizării procesului educațional”, a declarat Angela Cutasevici.
La rândul său, Andrei Pavaloi, șeful adjunct al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a apreciat colaborarea cu organizațiile partenere și a exprimat speranța că astfel de inițiative vor continua.
În acest context, Maher Daboul, managerul de dezvoltare a proiectelor în educație, Consiliul Norvegian pentru Refugiați, a adăugat că prin acest efort se propune crearea unui mediu de învățare echitabil și incluziv pentru elevii, inclusiv pentru cei strămutați din Ucraina, ajutându-i să se integreze în comunitățile școlare din Moldova.
Seturile educaționale sunt oferite în Proiectul „Asigurarea bunăstării copiilor în instituțiile de învățământ din Moldova” finanțat de Agenția Italiană de Cooperare pentru Dezvoltare /AICS/, Fundația Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein /LED/, Consiliul Norvegian pentru Refugiați /NRC/ și implementat de „Parteneriate pentru fiecare copil” /PPFC/.
În total, 3.000 de elevi din ciclurile I-XII și 260 de profesori din școlile implicate au primit kituri educaționale, care includ ghiozdane, rechizite școlare și materiale necesare pentru procesul educațional.