Gala de Premiere NOTORIUM Trademark Awards, ediția a cincea, a avut loc la Chişinău, pentru cele mai recunoscute mărci comerciale, organizată de Compania de Proprietate Intelectuală INTELSTART, în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), informează PROVINCIAL.
La Concursul NOTORIUM Trademark Awards s-au confruntat peste 4500 de mărci comerciale prezente pe piața Republicii Moldova, la 150 de categorii de produse și servicii. Participanții au concurat pentru distincțiile aniversare (trofeu, medaliile de aur, argint și bronz), pentru dreptul de a utiliza logo-ul „VOTAT MARCĂ RECUNOSCUTĂ” și utilizarea exclusivă a imaginilor distincţiei pentru promovarea produselor și serviciilor mărcilor învingătoare.
La Gala de Premiere NOTORIUM, au fost prezenți reprezentanți ai mediului de afaceri din Republica Moldova. Evenimentul a fost împărțit în patru sesiuni, cu respectarea măsurilor de prevenire a infecției COVID-19.
La deschiderea Galei de Premiere NOTORIUM Trademark Awards, cu un cuvânt de salut, a participat Directorul general adjunct al AGEPI, Natalia Mogol, care a consemnat: “AGEPI susține orice inițiativă de valorificare a oricărui obiect de proprietate intelectuală, înclusiv invenții, indicații geografice și desigur a mărcilor. Ceea ce apreciem cu adevărat în concursul NOTORIUM este faptul că în spatele acestei competiții nu stă un juriu, dar se află consumatorul. Aprecierea consumatorilor costă foarte mult, iar eforturile pe care antreprenorii le-au depus ca să obțină această apreciere sunt de neprețuit.”
De asemenea, în cadrul evenimentului de premiere, Directorul general adjunct al AGEPI a venit și cu o prezentare pentru participanți despre importanța şi rolului mărcilor comerciale în economia de piaţă. Natalia Mogol a menționat că, marca reprezintă principalul instrument de promovare a imaginii întreprinderilor, produselor şi serviciilor în mediul consumatorilor. Ele îndeplinesc funcţii specifice de stimulare a concurenţei, dezvoltare a competitivităţii, promovare a comerţului şi atragere a investiţiilor. Activitatea economică a unei țări depinde în mare măsură de prezenţa pe piaţă a unor mărci puternice, cu o notorietate avansată, inclusiv la nivel internaţional, şi cu un nivel de protecţie adecvat.
Totodată, în cadrul Galei au fost premiați învingătorii Concursului Vinurilor Recunoscute – NOTORIUM Wine Awards, organizat de compania INTELSTART, în parteneriat cu Gustos.Life.
La Concursul NOTORIUM Wine Awards au participat peste 700 de vinuri, spumante și divinuri moldoveneşti, premiate pentru calitate la nivel internaţional. În cadrul acestei competiții au fost distinse cu Trofeul NOTORIUM Wine Awards top 3 vinuri, la cele 10 categorii, cărora li s-a conferit dreptul exclusiv de utilizare a stickerelor cu logotipul „VOTAT VIN / SPUMANT / DIVIN RECUNOSCUT” şi „VOTED ICONIC WINE / SPARKLING WINE / DIVIN”.
Totodată, învingătorii Concursului vor fi promovaţi în reţelele de supermarketuri şi magazine specializate Fourchette, Fourchette Gourmet, Drink Stock, Boiar Wine Market, Green Hills şi Velmart.
Distincțiile de autor pentru ambele Concursuri au fost realizate manual de renumitul sculptor Veaceslav Jiglițchi.
Cristina Pendea