În ultimii ani, industria hainelor din R. Moldova cunoaște o dezvoltare intensă. Un segment extrem de curios, care se bucură de tot mai mult succes, este cel destinat vestimentației pentru copii. Astfel, în anul 2015, Ecaterina Papanaga și Tatiana Marandiuc, fondatoarele companiei „ Sofdar” SRL, au lansat brandul „Primul Sens” (www.primulsens.md) – hainuțe destinate nou-născuților. Ce face produsele mărcii „Primul Sens” deosebite de altele, cum a apărut ideea acestei afaceri și de ce sunt optimiste vizavi de viitorul lor în R. Moldova, aflăm din interviul ce urmează.
TRIBUNA: Ecaterina, Tatiana, cum a apărut „Primul Sens”? De ce hăinuțe pentru copii? De ce această denumire?
Ecaterina: Primul Sens a pornit practic din maternitate. Noi suntem mămici, fiecare cu câte 2 copii. Eu am avut un copil alergic și căutam permanent hăinuțe naturale, hipoalergice, care să nu provoace iritații de la capse, cu ață sintetică sau coloranți pe stofă.
Tatiana: Eu am avut o naștere prematură și la fel am avut necesitatea de hăinuțe de acest tip, cu calități hipoalergice.Trecând prin aceste experiențe am hotărât că vrem să facem ca hăinuțele calitative, corecte a-și spune, să devină accesibile pentru toate mămicile din R. Moldova. Așa am ajuns să producem hăinuțe corecte și comode pentru copiii nou-născuți. Am mers pe la maternități și ne-am consultat cu medicii și cu multe mămici – așa am început să creăm hăinuțe mult căutate de mămici și potrivite pentru copii.Permanent ne gândim cum să facem hăinuțele mai comode atât pentru copilaș, cât și pentru mămică și medic!
Stofa din care producem hăinuțele „Primul Sens” este foarte fina, folosim ața 100% coton, capse certificate de organisme recunoscute global, care nu provoacă iritații.
Când ne gândim cu Ecaterina la numele ”Primul Sens” – ne gândim la prima hăinuță a copilului, care obligatoriu trebuie să fie corectă, comodă și sigură. Pentru noi termenii hăinuță higroscopică și hipoalergică înseamnă Grijă, Încredere și Siguranță.
„Primul Sens” provine de la Prima hăinuță, Primii pași, Primul zâmbet.
T.: Cum cuceriți piața, cum ajungeți la mămicile și copiii din R. Moldova?
Ecaterina: Da, este puțin să ai un produs bun. Trebuie să reușești să ajungi la clienții tai.Suntem preocupate permanent de modalitățile în care să aducem produsele „Primul Sens” mai aproape de cei care au atâta nevoie de ele – mai aproape de mămici și copii.Avem parteneriate cu companii specializate în comercializarea hainelor pentru copii, dar privim în viitor și mizăm pe tehnologii. Suntem în proces de construcție a unei platforme dedicate vânzărilor online, prin intermediul căreia ne propunem să ajungem cu produsele noastre departe de hotarele Republicii Moldova. Dar asta e viitorul.
Tatiana: Și prezentul nostru, din fericire, este unul frumos.În calea noastră, dacă putem spune așa, a apărut o oportunitate excepțională de a ajunge la toți copii din Moldova.Ne referim la proiectul „O Nouă Viață” realizat de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.Această oportunitate ne-a adus după sine o altă oportunitate – de a învăța să construim parteneriate eficiente.Parteneriatul cu „Rapid Link” SRL (www.rapidlink.md) este un mare noroc pentru brandul Primul Sens.
Ecaterina: Suntem o companie mică și nu am reuși să finanțăm, organizăm și gestionăm așa proiect mare singuri. Tot potențialul nostru investițional este concentrat în dezvoltarea capacităților de producere, în instruirea specialiștilor și lărgirea gamei de produse.Realizarea proiectului „O Nouă Viață”, care presupune oferirea cutiilor cadou pentru toți nou-născuții în toate maternitățile țării, are în spate o logistică mare și intensă, și implică un efort financiar important, de care noi nu dispunem.
Compania „Rapid Link” SRL este o echipă specializată în managementul proiectelor, capabilă să organizeze și gestioneze ușor un mecanism de realizare a totalității de operațiuni necesare pentru asigurarea producerii cutiilor cadou. Suplimentar, compania dispune de potențialul financiar necesar pentru realizarea proiectului.
De asta considerăm propunerea „Rapid Link” de uni eforturile pentru realizarea acestui proiect un mare noroc pentru „Primul Sens”.Grație acestui proiect produsele „Primul Sens” destinate copiilor ajung la toți noi-născuți din Moldova, în toate familiile tinere.
Tatiana: Familia beneficiarilor brandului „Primul Sens” acum este toată Republica Moldova.Preferăm să credem că suntem o istorie frumoasă a nașterii unei produceri textile autohtone. Iar inițiativa Guvernului, adresată susținerii nou-născuților, împreună cu capacitatea și competitivitatea companiei „Rapid Link” este oportunitatea atât pentru noi să ajungem la fiecare copil din Moldova, cât pentru părinții tineri să-și alinte copiii cu hăinuțe calitative de producție autohtonă.
T.: Aveți viziuni îndrăznețe și priviți viitorul cu optimism…
Ecaterina: În afaceri ești condamnat să fii optimist. Să crezi că viitorul neapărat va deschide oportunități noi și posibilități de dezvoltare.Probabil că e la loc termenul “îndrăznețe”, pentru că păstrăm permanent încrederea că vom reuși.Vom reuși să creștem permanent profesionist. Vom reuși sa creștem continuu profesionismul colegilor noștri.Vom reuși să creăm modele de hăinuțe tot mai comode și drăguțe pentru copii. Vom reuși să găsim parteneri buni precum „Rapid Link” SRL cu, care să realizăm proiecte frumoase.
Tatiana: Noi credem în viitorul bun al Moldovei. Credem că vom putea trai și crea lucruri frumoase la noi acasă. Și că Moldova în lume va ajunge să fie cunoscută anume prin produsele bune, care îi fac pe oameni mai fericiți.
T: Vă mulțumim pentru interviu și vă dorim mult succes în continuare!
Notă: Compania “Rapid Link ” SRL a fost creată în anul 2007.
Experiența acumulată în cei peste 10 ani de activitate permite echipei Rapid Link să își asume managementul și finanțarea proiectelor tehnice și comerciale de o diversitate largă. Rapid Link are capacitatea să joace rolul de integrator, atragând în realizarea proiectelor cei mai pregătiți specialiști.
Dina Roșca