Colegiul de Artă ,,Victor Postoikin” din Tighina (Bender) a găzduit în premieră un hackaton, unde 28 de studente au creat câteva produse inovative de marketing pentru trei afaceri locale.
Potrivit PNUD, timp de trei zile, fetele au lucrat în echipe, fiind ghidate de experți și practicieni din domeniul industriilor creative, pentru a parcurge cât mai eficient drumul de la idee până la un produs final.
Antreprenorii, împreună cu experții, au ales în cadrul unei sesiuni de pitching trei cele mai creative proiecte, pe care le vor realiza ulterior împreună cu echipele câștigătoare.
Printre proiectele selectate și premiate de organizatori sunt machetele pentru un stand expozițional mobil, o zonă foto corporativă și pentru ambalajele unor produse de panificație.
Hackatonul a fost organizat cu asistența financiară a Suediei și Marii Britanii în cadrul proiectului PNUD „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade), pentru a încuraja participarea fetelor în sectorul TIC, pentru a crea o platformă de colaborare a lor cu mediul de afaceri și pentru a valorifica potențialului transformațional al TIC pentru abilitarea fetelor și femeilor.
Astăzi, de Ziua Mondială a Telecomunicațiilor și Societății Informaționale, la Facultatea de economie din cadrul Universității din Tiraspol se desfășoară cel de-al doilea hackaton organizat de proiectul PNUD/AdTrade, cu asistența financiară a Suediei și Marii Britanii, pentru a contribui la creșterea gradului de conștientizare a posibilităților pe care le poate aduce utilizarea TIC pentru societate și economie.