Lucrările de reabilitare a 85,5 km de pe drumul național M3 Chișinău-Giurgiulești, divizate în două secțiuni, înregistrează un progres de execuție a lucrărilor de peste 65% pe primul lot și peste 23% pe al doilea lot.
În cadrul unei vizite în teritoriu, reprezentanții Administrației de Stat a Drumurilor au verificat astăzi executarea lucrărilor de construcție a șanțurilor de evacuare a apelor pluviale, trotuarelor și podului. Totodată, au fost monitorizate lucrările de construcție desfășurate pe partea dreaptă a carosabilului pe o porțiune de 700 m a traseului M3, circulația rutieră desfășurându-se în acea regiune pe partea reparată a drumului cu respectarea semnalizării rutiere corespunzătoare.
Potrivit instituției, proiectul prevede reabilitarea sistemului rutier a 54,4 km ai primei secțiuni, ce traversează ieșirea din municipiul Comrat, satele Chirsova, Congaz și Svetlîi din UTA Găgăuzia, Balabanu, Aluatu și Chirilovca din raionul Taraclia și construcția a 31,1 km de drum nou a secțiunii doi, ce trece prin localitățile Ciumai din raionul Taraclia, Burlăceni din raionul Cahul și orașul Vulcănești din UTA Găgăuzia.
„Contractul încheiat pentru reabilitarea tronsoanelor include și lucrări de construcție a 11 poduri și peste 120 de podețe, amenajarea acceselor, restabilirea iluminatului stradal, instalarea a peste 1600 de indicatoare rutiere și aplicarea marcajului rutier”, indică ASD.
Costul total al lucrărilor de reparație și construcție a drumului național M3, ce duce la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești, constituie circa 30 milioane de euro, bani acordați din fondurile Băncii Europene pentru Reconstrucție şi Dezvoltare în cadrul Programului din Sectorul Drumurilor.
Dina Roșca