Igor Cujba și-a anunțat demisia din funcția de director general al S.A. „Metalferos”, informează PROVINCIAL.
Cu această ocazie, el a mulțumit tuturor, atât echipei manageriale și angajaților întreprinderii, precum și partenerilor S.A. „Metalferos” pentru această experiență și rezultatele obținute.
„Am preluat managementul întreprinderii la sfârșitul lunii decembrie 2019. A fost un mandat dificil, din cauză că întreprinderea s-a confruntat cu câțiva factori absolut noi, care i-au influențat activitatea. În primul rând, s-a modificat conjunctura pieței interne de profil, ca urmare a demonopolizării și liberalizării pieței de exporturi a deșeurilor de metale feroase și neferoase din R. Moldova. Pe piață au apărut noi agenți economici, a apărut concurența și a trebuit să schimbăm modalitățile de abordare a relațiilor comerciale cu toți partenerii, atât pe segmentul achizițiilor, cât și pe cel al vânzărilor. Alt factor important a fost pandemia de COVID-19 și criza economică mondială”, a declarat Cujba.
Totodată, fostul director a spus că, cu toate că a preluat o întreprindere care se afla în blocaj de activitate timp de cinci luni, fără stocuri și achiziții curente, fără contracte încheiate, în prima jumătate a anului 2021, au reușit să înregistreze o creștere a veniturilor cu 910 %, raportându-se la planul de afaceri. Iar actualmente S.A. „Metalferos” este în profit net de 53 939 290, 00 lei, cu un stoc de 10 000 de tone de metale feroase aflate pe teritoriul întreprinderii.
„Am reușit să facem acest lucru împreună cu toți angajații S.A. ”Metalferos”, un colectiv dedicat și consolidat, cu cei mai buni specialiști în domeniul prelucrării metalelor feroase și neferoase. A fost o onoare pentru mine să lucrez împreună cu ei, la fel și cu partenerii întreprinderii S.A. ”Metalferos”.
Păstrând nucleul și modificând relațiile și procesele, pe parcursul a aproape doi ani de zile am reușit să realizăm și alte obiective:
negocierea și încheierea de contracte noi cu parteneri europeni;
păstrarea locurilor de munca pentru toți angajații și îmbunătățirea condițiilor de muncă;
păstrarea Secției de confecție unde lucrează în jur de 25 de femei, prin găsirea de parteneri noi;
menținerea unor standarde de calitate înaltă oferite clienților;
diminuarea cheltuielilor, eficientizarea infrastructurii întreprinderii, precum și îmbunătățirea performanțelor logistice;
implementarea unui sistem de management sustenabil, cu scopul de a controla impactul produs de activitatea întreprinderii asupra mediului înconjurător; în acest context, luând în considerare amplasarea S.A. „Metalferos” în vecinătatea nemijlocită a râului Bâc, s-a construit un colector de acumulare al apelor reziduale;
asigurarea unei transparențe instituționale prin comunicarea continuă cu societatea civilă (finanțe, achiziții, investiții, contracte etc.).
crearea serviciului intern de prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății muncii;
la fel, s-au identificat alte direcții de activitate pentru întreprindere, care au fost stopate temporar din cauza pandemiei.”, a mai spus Igor Cujba.
Cristina Gurez