
SA „Energocom” a făcut unele precizări în contextul informațiilor din spațiul public despre erorile din facturile emise de entitate.
Energocom spune că procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum către furnizor este reglementat și realizat de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD) cum ar fi „Chișinău-Gaz” SRL, „Bălți-Gaz”SRL, „Cahul-Gaz”SRL etc. Conform reglementărilor în vigoare, furnizorul emite facturile pe baza datelor transmise de OSD, care are responsabilitatea citirii și verificării contoarelor.
„În anumite cazuri, citirea nu este posibilă (de exemplu, lipsa accesului la contor), ceea ce poate genera diferențe între consumul real și cel reflectat pe factură.
Despre erorile în citirea contoarelor
Conform Regulamentului nr. 113/2019, citirea contoarelor și transmiterea datelor este responsabilitatea exclusivă a OSD-ului. În cazul unor neconcordanțe, OSD-ul verifică și recalculează consumul, dacă este necesar.
Dacă observați diferențe între consumul indicat pe factură și cel de pe contor, vă rugăm să ne comunicați situația. Noi colaborăm direct cu OSD-ul pentru a semnala aceste neconcordanțe și pentru ca datele să fie corectate în luna următoare sau în facturile viitoare, astfel încât consumul să corespundă realității”, spune Energocom.
De asemenea, Energocom explică cum să procedați pentru corectarea situației.
„Contactați operatorul de distribuție pentru verificări tehnice și corectarea eventualelor erori.
Permiteți accesul pentru înlocuirea echipamentului de măsurare, dacă acesta și-a depășit termenul de valabilitate sau nu a putut fi citit.
Astfel se va asigura o măsurare corectă și o facturare conformă cu consumul real.
Cum vă putem sprijini
În calitate de furnizor, rolul nostru este de a emite facturi corecte pe baza datelor primite de la OSD. Dacă suma achitată depășește consumul real, diferența va fi considerată avans pentru consumul viitor și reflectată în facturile următoare.
Suntem mereu alături de consumatori și colaborăm strâns cu OSD-urile pentru a rezolva rapid orice problemă legată de datele de consum. Echipa noastră este disponibilă pentru întrebări și sprijin:
Call-Centru Energocom: 1304
Email: cancelaria@furnizare.energocom.md
Cabinetul personal: my.energocom.md”, a punctat Energocom.


















