
Consiliul raional Ialoveni s-a întrunit astăzi, 21 mai, în ședință ordinară, unde au fost examinate și aprobate 17 subiecte. Până a se întruni în ședință, consilierii au examinat proiectele de decizii în cadrul comisiilor consultative de specialitate.
În cadrul ședinței, conform ordinii de zi, consilierii raionali au aprobat 17 proiecte de decizii, printre care: corelarea bugetului raional pentru anul 2025 cu Legea bugetului de stat, la capitolul ,,Venituri” și ,,Cheltuieli” cu suma de 4164, 4 mii lei pentru renovarea și dotarea blocurilor alimentare, în contextul alimentării gratuite a elevilor claselor V-a – IX-a din instituțiile de învățământ general.
În semn de recunoștință pentru veteranii care au luptat pentru apărarea Independenței și Integrității Teritoriale a Republicii Moldova, Consiliul raional a aprobat alocarea mijloacelor financiare în sumă de 30, 0 mii lei din Fondul de rezervă pentru acordarea a 3 ajutoare materiale la 3 familii, în legătură cu decesul a 3 veterani ai Războiului de pe Nistru – membri ai acestor familii din localitățile: Dănceni, Mileștii Mici și Ruseștii Noi, inclusiv un ajutor material pentru veteranul din s. Costești, participant la acțiunile de luptă în cel de-al Doilea Război Mondial.
De asemenea, din Componenta Bugetului raional, Consiliul raional a decis alocarea mijloacelor financiare după cum urmează:
– suma de 151, 4 mii lei pentru necesitățile instituțiilor de învățământ: pentru schimbarea a șase panouri electrice uzate, reparația capitală a instalației de utilizare a gazelor și procurarea și montarea pompei la Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din s. Văsieni, inclusiv achitarea serviciilor de transport cadre didactice la instituțiile: Liceul Teoretic Țipala, Gimnaziul Horodca și Gimnaziul „Alexandrina Rusu” din s. Dănceni, precum și transportarea elevilor din s. Alexandrovca către Gimnaziul Gangura.
– suma de 185,3 mii lei, Centrului de Creație al Direcției Generale Educație pentru dotarea cu inventar și materiale necesare activității cercurilor de profil.
– suma de 100,0 mii lei, Primăriei comunei Răzeni, pentru cheltuielile executate în vederea implementării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii Pestei Porcine Africane.
– suma de 100,0 mii lei, pentru reparația pardoselii Complexului educațional Școala primară – grădiniță din satul Pojăreni.
– suma de 13,0 mii lei, pentru procurarea unei motosuflante necesară Secției Situații Excepționale Ialoveni.
Consilierii raionali au aprobat alocarea mijloacelor financiare din Soldul disponibil al Consiliului raional pentru a contribui semnificativ la realizarea următoarelor proiecte:
– suma de 1030,0 mii lei, cu titlu de contribuție pentru anul 2025, la implementarea proiectului „Apeduct magistral de apă de la punctul de racordare din orașul Ialoveni spre satele: Sociteni, Dănceni, Suruceni, Nimoreni, Malcoci”, inclusiv alocarea sumei de 200, 0 mii lei pentru actualizarea proiectului și contribuția financiară în valoare de câte 110, 0 mii lei din partea fiecărei primării a localităților: Sociteni, Dănceni, Suruceni, Nimoreni și Malcoci.
– suma de 236,0 mii lei, Centrului de Sănătate Ialoveni, cu titlul de contribuție pentru cofinanțarea Proiectului investițional „Reparația interioară a secției medicilor de familie a IMSP CS Ialoveni”, depus la Compania Națională de Asigurări în Medicină, bugetul total al proiectului fiind în valoare de 2336,51 mii lei;
– suma de 100,0 mii lei, cu titlu de contribuție la implementarea proiectului „Tabără pentru elevii din raionul Ialoveni, Republica Moldova-2025” cu Consiliul Județean Dâmbovița, România;
– suma de 100,0 mii lei, pentru servicii de verificare a documentației de deviz la obiectul de primire turistică cu funcționalitate de cazare în cadrul proiectului „Descoperă Ialoveni-Recorduri Guinness, Muzee și Vinuri”;
– suma de 23,0 mii lei, pentru dezvoltarea infrastructurii Stadionului raional;
– suma de 40,0 mii lei pentru elaborarea proiectului tehnic dendrologic a parcului Galeriei colecțiilor „Petru Costin” a Consiliul raional Ialoveni în cadrul proiectului „Descoperă Ialoveni-Recorduri Guinness, Muzee și Vinuri”.
Printre subiectele dezbătute și aprobate în cadrul ședinței se enumeră:
– aprobarea și contractarea unui împrumut în tranșe, de la Corporația Financiară Nordică de Mediu, în valoare de 6 440 000,00 lei, și a unui grant în valoare de 150 000 EURO, în scopul finanțării proiectului ,,Îmbunătățirea eficienței energetice în instituțiile de sănătate din raionul Ialoveni”, în conformitate cu Contractul de grant din 12 decembrie 2022, cu modificările ulterioare.
– transmiterea cu titlul gratuit din gestiunea instituțiilor educaționale subordonate Consiliului raional Ialoveni în gestiunea primăriilor, a volumului de lucrări de reparație capitală efectuate pe parcursul anului 2024, la edificiile instituțiilor de învățământ: L.T. „Mihail Bîrcă” Mileștii Mici, Gimnaziul „Grigore Vieru” Ialoveni, L.T. „Gherghe Palade” Puhoi, Gimnaziul Văsieni, Școala Primară-Grădiniță Pojăreni, Gimnaziul „Mihai Eminescu” Ulmu, Liceul Teoretic Molești, Școala Primară „Ion Creangă” Ialoveni, Liceul Teoretic Costești, Gimnaziul „Tudor Deliu” Malcoci, L.T. „Aurel David” Bardar, Liceul Teoretic Zîmbreni, L.T. ,,Andrei Vartic” Ialoveni, Școala Primară Ruseștii Vechi și L.T. „Olimp” Costești.
– aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Stadionului raional Ialoveni, inclusiv a taxelor pentru locațiune.
– transmiterea în comodat, pe un termen de 4 ani, Primăriei satului Bardar, o porțiune cu lungimea de 0,3 km din drumul local L502 ,,R3-drum de acces spre s. Bardar”, în scopul implementării cu suportul AIPA a Proiectului ,,Lucrări de reabilitarea a străzii ,,Aurel David” din s. Bardar – 1,4 km”.
– instituirea Comisiei raionale pentru organizarea odihnei și întremării elevilor în sezonul estival 2025.
Totodată, în cadrul ședinței, Consiliul raional a aprobat numirea pe o perioadă determinată a doamnei Olesea Grecu în funcția de director interimar al Întreprinderii Municipale Centrul Stomatologic Raional Ialoveni.
Deciziile adoptate sunt disponibile spre examinare și consultare pe site-ul Consiliul raional.