La 25 octombrie curent, consilierii raionului Floreşti s-au întrunit în şedinţă extraordinară. La şedinţă au participat 31 din cei 33 de consilieri aleși. Invitați ai întrunirii au fost: preşedintele raionului, Ştefan Paniş, vicepreşedinţii, Gheorghe Gancear și Alim Afonin, şefii subdiviziunilor Consiliului raional și mass-media (TV-Nord). Președinte al ședinței a fost ales dl Victor Maxian. În ordinea de zi au fost incluse 11 chestiuni, care au fost studiate şi avizate de către comisiile consultative de specialitate.
Svetlana Grîu, şef al Direcţiei Finanţe, la chestiunea „Cu privire la corelarea bugetului raional Florești cu Legea bugetului de stat pentru anul 2022” a informat Consiliului raional că acest proiect de decizie conţine informaţii privind modificarea (majorarea) cu 4238,0 mii lei a sumei transferurilor cu destinaţie specială, urmare a majorării de la 01 septembrie 2022 a valorii de referinţă angajaţilor din sistemul bugetar. Aceste transferuri vor fi alocate pentru consolidarea sistemului de protecţie socială, finanţarea pachetului minim de servicii sociale (Asistenţă personală), pentru măsurile de asistenţă socială din contul proiectelor finanţate din surse externe.
Decizia „Cu privire la modificarea bugetului raional pentru anul 2022 şi alocarea mijloacelor financiare” a fost adoptată ca urmare a votului unanim al consilierilor. Dna Svetlana Grîu a specificat că proiectul de decizie a fost elaborat urmare a demersurilor parvenite de la autorităţile administraţiilor publice de nivelul unu şi de la instituţiile publice subordonate, prin care s-a argumentat necesitatea alocării mijloacelor financiare suplimentare pe lângă cele aprobate în buget pe anul 2022. Astfel, s-au aprobat alocări: Căminului pentru elevi – 24,7 mii lei pentru cheltuieli curente şi dotarea cu inventar; Azilului pentru persoane în vârstă şi cu dizabilităţi – 440,0 mii lei pentru cheltuieli curente, dotarea cu inventar şi îmbrăcăminte, inclusiv: cheltuieli de personal – 155,4 mii lei; IMSP „Centrul de Sănătate Ciutuleşti” – 100,0 mii lei pentru montarea pavajului la trotuare şi reparaţia pragului; bugetului or. Mărculeşti – 40,0 mii lei pentru elaborarea raportului auditului energetic în vederea implementării proiectului ,,Reparaţia edificiului grădiniţei”; bugetului com. Nicolaevca – 48,0 mii lei pentru reparaţia blocului sanitar în Centrul comunitar de educaţie timpurie; bugetului com. Cunicea – 79,0 mii lei pentru instalarea burlanelor la clădirea gimnaziului; Societăţii invalizilor din raionul Floreşti – 4,0 mii lei pentru acordarea pachetelor alimentare la 40 persoane cu grad de dizabilitate; Gimnaziului Coşerniţa – 70,0 mii lei pentru reparaţia capitală a zidului; Gimnaziului Japca – 20,0 mii lei pentru reparaţia microbusului şi transportarea elevilor la şcoală; Gimnaziului Nicolaevca – 33,9 mii lei, inclusiv: 2,0 mii lei pentru transportarea elevilor la şcoală şi 31,9 mii lei pentru dotarea blocului alimentar cu inventar; Direcţiei Generale Educaţie – 151,1 mii lei pentru compensarea cheltuielilor de transport cadrelor didactice pentru deplasare în instituţiile de învăţământ din alte localităţi decât cea de reşedinţă pentru anul de studii 2021-2022; IMSP „Spitalul Raional Floreşti” – 10,0 mii lei pentru dotarea cu inventar.
A fost susţinut proiectul de decizie „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la stimularea lucrătorilor din sectorul agroindustrial cu prilejul sărbătorii „Ziua Lucrătorului din Agricultură şi Industria Prelucrătoare”, prezentat de dl Veaceslav Tocan, şeful Direcţiei Agricultură şi Alimentaţie, care prevede stimularea morală şi materială a fruntaşilor în muncă din raionul Floreşti, în scopul mobilizării lucrătorilor din sectorul agroalimentar al raionului pentru o dezvoltare dinamică a ramurii de producere şi procesare a producţiei agricole.
Aurica Burlacu, șef al Direcției Generale Asistență Socială și Protecție a Familiei, a prezentat proiectul de decizie „Cu privire la activitatea Direcţiei Generale Asistenţă Socială şi Protecţie a Familiei în vederea acordării serviciilor sociale familiilor şi persoanelor defavorizate”, specificând că acest proiect a fost elaborat ținând cont de necesitatea stabilirii unui mecanism de coordonare a activităţilor administrațiilor publice locale de nivelul unu şi doi în implementarea şi sustenabilitatea acordării serviciilor sociale familiilor şi persoanelor defavorizate. Dumneaei a menționat că autorităţile publice locale de nivelul al doilea vor asigura dezvoltarea şi gestionarea servicilor sociale în conformitate cu competenţele stabilite prin lege, în funcţie de necesităţile identificate ale populaţiei din teritoriul administrat, fie autonom, fie comun cu alte autorităţi ale administraţiei publice locale, precum şi în colaborare cu agenţii economici, sindicatele din teritoriu şi în colaborare cu asociaţiile obşteşti din ţară şi din străinătate. Funcţiile de prestare a serviciilor sociale în unităţile admnistrativ-teritoriale de nivelul al doilea se pun în seama structurilor teritoriale de asistenţă socială, acestea având responsabilitatea directă privind diversificarea şi prestarea serviciilor sociale orientate, prioritar, la menţinera beneficiarului în familia şi comunitatea de unde provine.