Comisia administrație publică a aprobat, în cadrul ședinței de astăzi, Planul de activitate pentru perioada sesiunii de toamnă a Parlamentului. Documentul stabilește o agendă a activităților care se propun a fi realizate până la finele anului 2021 și se referă la activitatea legislativă a comisiei, cooperarea între Comisie şi autoritățile publice centrale, locale, asociațiile reprezentative și organizațiile nonguvernamentale.
În planul de acțiuni se regăsesc și proiectele care vor fi supuse controlului parlamentar. Acestea se referă la statutul municipiului Chișinău, dar și la regimul juridic al incompatibilităților și limitărilor aplicabile funcției publice sau funcției de demnitate publică.
Pe parcursul sesiunii de toamnă, Comisia administrație publică va organiza și o serie de audieri la subiecte de interes public. Printre acestea se numără audierea privind taxele locale în contextul politicii bugetar-fiscale pentru anul 2022; privind implementarea legislației referitoare la sistemul de incompatibilități la nivelul administrației publice locale; audierea privind elaborarea și executarea bugetului local în cadrul unei unități administrativ-teritoriale.
Totodată, se preconizează organizarea unei întrevederi a Comisiei administrație publică și a conducerii Parlamentului cu reprezentanții Congresului Autorităților Locale din Moldova, în vederea asigurării unui climat de cooperare instituțională.
Planul de activitate, la capitolul audieri, mai prevede și examinarea rapoartelor Curții de Conturi, care se referă la auditul asupra rapoartelor financiare ale unităților administrativ-teritoriale.
Reamintim că, președinte al Comisiei administrație publică a fost aleasă Larisa Voloh, deputat PAS, vicepreședinte este Petru Frunze (PAS), iar membri: Valeriu Muduc, Irina Lozovan, Ivanna Koksal (BCS), Efimia Bandalac, Vitalie Jacot, Ersilia Qatrawi (PAS), Marina Tauber („ȘOR”).
Dina Roşca