Astfel, în perioada sus menționată, Centrul de Apel, prin intermediul operatorilor calificați și a resurselor tehnice performanțe a asigurat asistența consultativă și suportul cetățenilor şi funcționarii electorali, înregistrând fiecare adresare, în scopul oferirii serviciilor calitative. Informațiile prestate de către operatori au vizat subiecte precum: procedura de votare, secțiile de votare, documentația electorală; iar pentru colaboratorii Comisiei Electorale Centrale (CEC), implicați în procesul de organizare – subiecte organizatorice și operaționale: stabilirea conexiunilor securizate cu Registrul alegătorilor, soluționarea situațiilor de ordin organizatoric și informatic și suportul tehnic legat de echipamente și conexiune la rețea.
Activitatea Centrului de Apel pe durata alegerilor parlamentare din 11 iulie a fost calificată de către Directorul I.P. „CTIF”, Vitalie Coceban, drept una profesionistă și cooperantă, fapt reliefat de experiența îndelungată și calificarea operatorilor, precum și de soluția informatică oferită de către Instituție:
„Centrul de Apel din cadrul Instituției Publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” oferă, astăzi, servicii pentru mai multe instituții publice din subordinea Ministerului Finanțelor, iar suportul contribuabililor referitor la serviciile electronice oferite de noi, în Republica Moldova, este impunător. Anual noi preluăm circa 230 de mii de apeluri de ordin tehnic, metodologic și legislativ pentru circa 117 mii de utilizatori (persoane fizice) ai serviciilor fiscale electronice și alte peste 76 de mii de utilizatori – persoane juridice. Sunt bucuros să confirm faptul că, pentru al 5-lea an consecutiv, Comisia Electorală Centrală poate conta pe suportul Instituției Publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”, în externalizarea serviciilor Centrului de Apel. Cu fiecare scrutin, experiența și profesionalismul echipei de operatori se perfecționează, iar rezultatul este mereu unul îmbucurător, care demonstrează excelență și performanță. Țin să le mulțumesc atât Comisiei Electorale Centrale, cât și operatorilor Centrului de Apel pentru faptul că s-au consolidat, au făcut un tandem reușit, iar cetățenii, colaboratorii electorali au beneficiat de servicii de calitate, operative și profesioniste”, a declarat Directorul I.P. „CTIF”.
Reamintim că Centrul de Apel din cadrul I.P. „CTIF” oferă servicii de consultare a contribuabililor pe subiecte legate de utilizarea serviciilor fiscale electronice, a sistemelor informaționale automatizate în domeniile fiscal și achiziții publice, aplicarea legislației fiscale precum și pe dimensiunea consultanței și suportului tehnic în domeniul IT. Operatorii Centrului de Apel pot fi contactați la numerele de telefon 080001525 sau 022 82 22 22.
I.P. „CTIF” este operatorul tehnico-tehnologic a peste 40 de sisteme informaționale ale Ministerului Finanţelor și a altor peste 100 de module de management financiar în Republica Moldova. Instituția are misiunea de edificare, suport și administrare a sistemelor informaționale și serviciilor electronice în domeniul finanțelor publice, care înglobează în sine totalitatea de soluții informatice în domeniu trezoreriei de stat, achiziții publice, administrării fiscale și vamale, precum și alte produse și servicii conexe de suport, necesare în cadrul ecosistemului TIC al Ministerului Finanțelor și instituțiilor subordonate acestuia. Mai multe informații despre I.P. „CTIF” pot fi găsite la accesarea paginii web www.ctif.gov.md.
Cristina Pendea