Acces deschis pe podurile de pe drumul M5 Frontiera cu Ucraina-Criva-Bălți-Chișinău-Tiraspol-frontiera cu Ucraina, km 38,34 și km 24,935, informează PROVINCIAL.
Potrivit ASD, lucrările de reparație a podurilor au durat aproximativ 1 an și șase luni, investiția a costat circa 37 milioane lei, bani alocați în totalitate din mijloacele fondului rutier.
La zona de acces la podul km 38,34 din or. Briceni, antreprenorul Î.P.S ,,Corsag ” S.R.L a executat lucrări de reabilitare a sistemului rutier. Astfel, pe sectoarele de racordare la podul km 38,34, s-au execut lucrări de frezare, aplicarea unui strat de egalizare din beton asfaltic, restabilirea stratului de uzură cu ajustarea profilului drumului la cotele de proiect a podului.
Totodată, s-au efectuat lucrări de demontarea parapetului existent cu lungimea de 440 m și montarea acestuia la cotele necesare conform prevederilor normativelor în vigoare, pe accesele podului.
De asemenea, lucrările de reparație a podului km 24,935 (s. Beleavinți) au prevăzut demolarea parapetului existent și înlocuirea acestuia cu parapet nou, cu lungimea de 376 m, pe accesul podului. În scopul asigurării parametrilor geometrici a acostamentelor pe sectorul de drum PC6161+00 – PC6161+60 și ajustarea acestora la cota de proiect, s-a coordonat includerea suplimentară a lucrărilor de rambleiere a taluzurilor și acostamentelor în volum de 350 m3.
Totodată, pentru evitarea blocării scurgerii apelor pluviale din cauza prezenței maselor de aluviuni depuse haotic pe terenul din amonte și aval, precum și prezența aluviunilor formate din mâl și resturi vegetale aduse de apele ploilor, s-a coordonat curățarea albiei în amonte și avalul podețului existent de la PC 6161+26, prin excavarea și profilarea a 400 m3 de pământ.
Lungimea podurilor este de 62,10 metri, cu circulație pe două benzi. Termenul de finalizare al lucrărilor a fost preconizat pentru 31 decembrie, anul curent.
Menționăm că, în cadrul vizitei de lucru efectuate la nordul Moldovei , directorul general al Î.S ,,Administrația de Stat a Drumurilor” Sergiu Bejan, a mers pe mai multe trasee naționale în scopul evaluării întreținerii drumurilor și pregătirea pentru sezonul rece al anului 2022-2023. În acest context, au fost examinate următoarele trasee naționale: Drumurile regionale „G” și republicane „R”: G21, G22, G58, R7. Evaluarea sectorială a traseelor naționale este primordială în vederea asigurării viabilității drumurilor pe timp de iarnă, în deosebi a drumurilor regionale „G” care asigură deplasarea cetățenilor între localități și permite accesul la arterele naționale republicane „R” și a drumurilor expres „M”.