La 23 octombrie curent, în incinta IFS pe mun. Bălţi a avut loc o şedinţă comună de lucru cu reprezentanţii Direcției metodologia impozitelor și taxelor locale a IFPS, conducerii Primăriei şi ÎM Asociaţiei pieţelor din mun. Bălţi, privind organizarea lucrului cu patentarii în pieţele municipale şi dificienţele întîmpinate în administrarea impozitului pe bunurile imobiliare la îtreprinderile din domeniul comunal-locativ(APLP, ACC, CCL şi CCG).
În cadrul şedinţei s-a discutat despre eficientizarea organizarii lucrului cu comercianţii din pieţe şi anume – eliberarea contractelor(„Asociaţia Pieţelor din Bălţi”) şi autorizaţiei(Primăria) pentru comercianţi, conform locurilor ocupate de facto în pieţele municipale, despre eliberarea patentei numai pe un loc atribuit contribuabilului(cu indicarea adresei, locului desfăşurării activităţii), despre corectitudinea prezentării informaţiei de structurile Primăriei privind panourile publicitare şi alte informaţii relevante, despre lărgirea bazei impozabile, privind impunerea cu taxa pentru unităţile comerciale a contribuabililor amplasaţi în pieţe şi dificultăţile prezente în administrarea contribuabililor din domeniul comunal-locativ.
Concomitent, s-a decis despre eliberarea de către Primărie a autorizaţiilor pe anul 2016, începînd cu 1 noiembrie curent, despre numerotarea locurilor în pieţe şi corespunderea lor conform contractelor eliberate şi identificarea subiecţilor impunerii cu impozit imobiliar(funciar) din domeniul comunal-locativ.
La fel, s-a decis despre popularizarea noutăţilor fiscale şi informaţiei IFS prin difuzarea în pieţele municipale.
Totodată, s-a propus organizarea emisiunii la BTV cu participarea administraţiei„Asociaţia Pieţelor din Bălţi”, IFS pe mun.Bălţi şi Primăriei pe tematica- legalitatea activităţii comerciale în pieţele municipale.
La data de 29 octombrie, în incinta Primăriei s.Sadovoe, Direcția Administrare Fiscală din cadrul IFS pe mun.Bălți a desfăşurat un seminar informativ pentru contribuabilii din s.Sadovoe, inclusiv gospodării ţărăneşti.
La măsura desfăşurată, IFS pe mun.Bălţi a informat despre particularităţile impozitării gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), serviciile fiscale electronice acordate de SF, despre prezentarea dărilor de seamă, achitarea impozitelor şi contribuţiilor salariale în termenii stabiliti de legislaţie şi achitărea salariului „în plic”.
În acelaşi timp, a fost adusă la cunoştinţă scrisoarea IFPS nr.26-08/3-11-6191/7530 din 26.08. 2015 cu privire la asigurarea evidenţei contactelor de arendă a bunurilor imobile cu destinaţie agricolă remisă pentru călăuză şi aplicare în practică.
Contribuabilii prezenţi au fost atenţionaţi asupra indicatorilor de performanţă insuficienţi înregistraţi în domeniu şi importanţa corespunderii cadrului legal prin ajustarea activităţii conform programului de conformare benevolă.
În aceiaşi zi, 29 octombrie, la televiziunea locală a fost organizată emisiunea “Лицом к лицу” cu participarea conducerii IFS pe mun.Bălţi şi reprezentanţii Primăriei. Tema abordării în emisie au fost întrebările cetăţenilor cu privire la modificările în Codul Fiscal la capitolul „impozitarea publicităţii”.
Vineri, 30 octombrie, în scopul popularizării legislaţiei fiscale, Direcția Administrare Fiscală din cadrul IFS Bălți, a desfăşurat un seminar de instruire pentru contribuabilii noi înregistraţi din municipiu, la care au fost invitaţi 15 agenţi economici.
În cadrul acestei întruniri, s-au oferit informaţii ce ţin de iniţierea şi gestionarea afacerii, de aspecte fiscale şi juridice din legislaţia muncii, s-a atenţionat asupra respectării legislăţiei în vigoare în contextul onorării obligaţiilor fiscale şi despre efectele negative ale achitării salariului „în plic” şi „muncii la negru”.
La fel, s-a pus accentul pe eficacitatea serviciilor electronice, precum conectarea acestora și accesarea lor pas cu pas.
Contribuabililor nou-înregistraţi, li s-a adus la cunoştinţă ”Ghidul asistenţă în lansarea afacerii”, aprobat prin Ordinul IFPS nr. 868 din 06.06.2014 şi “Carta contribuabililor” , aprobată prin Ordinul IFPS nr. 514 din 29.06.2011, care vor fi transmise pentru folosinţă prin poşta electronică, la solicitare.
Totodată, agenţiilor economici noi li s-au înmânat îndrumare de consultare prealabilă a Legislaţiei fiscale în vigoare şi Certificate de atestare a instruirii antreprenorului.
În scopul contracarării fraudelor fiscale, de către colaboratorii Direcţiei control fiscal, în perioada 19-30.10.2015 s-au organizat raiduri la Pieţele din municipiu şi raiduri la centrele comerciale din municipiu.
Verificările s-au soldat cu întocmirea a 14 acte de control şi 23 procese contravenţiona-le, in rezultat s-au calculat:
-
70000 lei in baza art. 253(1) şi 254(2,4) din Codul fiscal;
-
69000 lei pentru încălcările contravenţionale conform art.263(1) din Codul contravenţional.
Elena Ivanov