România și Republica Moldova avansează în proiectarea și construcția celor 4 poduri rutiere noi peste Prut:
- Costeşti – Stânca,
- Leova – Bumbăta,
- Leca – Fălciu,
- Bărboieni – Răducăneni;
Potrivit unui comunicat, au fost depuse 6 oferte pentru elaborarea Studiului de fezabilitate al acestora, care urmează să fie gata în 12 luni, iar proiectele prevăd construcția:
– podurilor rutiere noi;
– drumurilor de legătură la infrastructura existentă;
– punctelor de control frontieră;
Drumurile vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) care este în proces de implementare.
Construcția acestor poduri peste Prut va duce la:
- eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei
- creșterea capacității de transport dintre cele două țări
- realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T
- fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța