Prevenirea și combaterea bullyingului în sistemul educațional și mecanismele adoptate în acest scop de Ministerul Educației și Cercetării au fost discutate astăzi de ministrul Anatolie Topală cu un grup de cadre didactice din diferite raioane ale țării. Specialiștii participă la școala de vară „Practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying”, care se desfășoară în perioada 12-15 iunie, la Chișinău.
În mesajul său de salut, Anatolie Topală a vorbit despre rolul care revine profesorilor și managerilor școlari în prevenirea cazurilor de abuz și violență, menționând despre deschiderea și efortul ministerului de a continua implementarea politicilor care să contribuie la reducerea acestui fenomen.
„Prevenirea și combaterea tuturor formelor de violență asupra copilului rămâne în continuare o prioritate a echipei Ministerului Educației și Cercetării. Școala trebuie să fie un mediu sigur și liber de violență, în care fiecare copil să aibă posibilitatea să își valorifice și dezvolte potențialul. În anul 2022 am susținut și promovat mai multe reglementări anti-bullying, ca răspuns la nevoia de a reduce acest fenomen, care afectează copiii și tinerii”, a menționat ministrul Anatolie Topală.
La școala de vară participă 25 de cadre didactice din diferite raioane, inclusiv din stânga Nistrului, specialiști și specialiste care lucrează cu copiii, inclusiv cu cei refugiați din Ucraina.
Cursul este facilitat de experții Sorina Petrică și Iosif Moldovanu și este organizat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova (CIDDC) în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și cu suportul financiar al organizației „Salvați Copiii România”.
Noțiunea de bullying a fost introdusă în Codul Educației anul trecut. Metodologia cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului, aprobată prin Ordinul ministrului Educației și Cercetării completează cadrul legal existent cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență.