Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Viorel Gherciu, a vorbit despre obiectivele majore ale Guvernului, menite să sporească calitatea și relevanța învățământului profesional tehnic aferent segmentului agroindustrial, astăzi, în cadrul Conferinței republicane a cadrelor didactice din instituțiile de învățământ profesional tehnic subordonate Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, informează PROVINCIAL.
Evenimentul s-a desfășurat la Stăuceni și a avut drept scop prezentarea rezultatelor activității instituțiilor de învățământ și planificarea priorităților pentru anul de studii curent.
În context, ministrul Viorel Gherciu a menționat că: „În condițiile unei economii de piață funcționale, legătura dintre instituțiile de învățământ aferente segmentului agroindustrial şi mediul economic este esențială pentru dezvoltarea activităților agricole și non-agricole din mediul rural. Guvernul și-a trasat câteva obiective majore, menite să sporească calitatea și relevanța învățământului profesional tehnic prin: actualizarea programelor de studiu, bazate pe agricultură ecologică, mecanizare, digitalizare, standarde de calitate; îmbunătățirea calității predării, pentru formarea tinerilor specialiști calificați cu o pregătire profesională adaptată pieței, care într-un final să contribuie în mod esențial la creșterea nivelului de trai a locuitorilor din mediul rural. Cu specialiști de înaltă calificare ne propunem dezvoltarea lanțului agroalimentar din Republica Moldova. În acest sens, mizăm pe suportul corpului didactic în consolidarea și diversificarea sistemului de pregătire profesională în domeniul agricol, pentru a instrui o clasă de specialiști bine formați și cu potenţial productiv”.
În aceeași ordine de idei, Viorel Gherciu a precizat că ministerul își propune să consolideze colaborarea cu instituțiile de profil și a îndemnat comunitatea științifică să nominalizeze provocările cu care se confruntă în activitatea profesională pentru a identifica, în comun, potențialele soluții pentru depășirea acestora.
„Printre obiectivele strategice sunt: formularea cerințelor față de forţa de muncă calitativă de către angajatori în standarde ocupaţionale, ce vor fi de bază în elaborarea produselor curriculare; reflectarea cu rigurozitate a cerințelor pieței muncii în conținuturile de studii, pentru a eficientiza procesul de formare a resurselor umane și a contribui la performanța acestora la locul de muncă; perfecţionarea și actualizarea continuă a curriculumului printr-un proces participativ cu agenţii economici şi reprezentanţii instituţiilor de învățământ, în conformitate cu noile tendinţe de dezvoltare a tehnologiei; formarea în cadrul stagiilor de practică a elevilor și recrutarea ulterioară a viitorilor specialiști pentru necesitățile întreprinderii. Este esențială implicarea proactivă a agenţilor economici în pregătirea specialiştilor, astfel, vom spori calitatea pregătirii profesionale şi vom diminua decalajul între competenţele candidaților şi cerinţele angajatorilor.
Cristina Pendea