La 10 martie 2017, Parlamentului Republicii Moldova a aprobat inițiativa legislativă a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor pentru modificarea Legii Fondului Rutier și a Legii privind finanțele publice locale. Prin proiectul de lege aprobat se instituie un mecanism transparent și clar prin care mijloacele fondului rutier vor fi transferate către consiliile raionale în funcție de numărul de kilometri de rețea de drum pe care o au la balanță, iar primarii, indiferent de apartenența partinică vor primi bani în funcție de numărul locuitorilor care sunt prezenți în raza primăriei, în conformitate cu datele Biroului Național de Statistică. În același timp, prin această inițiativă legislativă se interzice Guvernului să decidă prioritățile pentru drumurile locale, cele comunale și străzile din sate orașe și municipii. Despre aceasta scrie ministrul Iurie Chirinciuc pe blogul său – www.chirinciuc.md .
În postare, demnitarul spune că, mereu a fost împotriva mituirii politice a electoratului inclusiv prin utilizarea banilor din Fondul Rutier.
„Astfel, de la înființarea acestui fond și până în prezent acesta era utilizat pentru a cumpăra voturi în campaniile electorale, fapt ce afectează grav eficiența utilizării mijloacelor Fondului Rutier pentru drumurile naționale și cele locale. Cu toate că mi-au înaintat moțiunea simplă de cenzură, deputații socialiști au fost printre cei care au susținut proiectul de lege, la care s-a muncit din momentul în care am venit la cârma ministerului”, a precizat Chrinciuc.
Liberalul a făcut referire și la unele critici care sunt aduse Partidului Liberal precum că ar utiliza funcțiile din guvern pentru a consolida structurile teritoriale.
„Prin această reformă anume PL a fost cel care a pus capăt abuzurilor guvernării în partajarea politică a Fondului Rutier. De altfel, Partidul Liberal este cel care a promovat adevăratele reforme! În calitate de ministru PL am reușit să nu admit creșterea restanțelor salariale la CFM, chiar și în contextul unor reduceri considerabile a cifrei de afaceri. Am asigurat siguranța spațiului aerian, chiar și atunci când întreprinderea avea mijloacele sale financiare blocate la Eurocontrol. MoldATSA a înregistrat profit în 2016, chiar dacă volumele serviciilor prestate constituie doar 1/3 din ce s-a înregistrat in 2014. Am construit drumuri chiar și în situația în care câte 6 luni nu primeam bani de la bugetul de stat pentru lucrările finanțate din fondul rutier. Pentru prima dată am luat atitudine față de antreprenorii care nu implementează proiectele cu finanțare din mijloace externe, inițiind rezilierea mai multor contracte cu finanțare străină. Am demarat reorganizarea mai multor întreprinderi subordonate, dar si restructurarea CFM”, scrie pe blogul său ministrul MTID.
El afirmă că, datorită acestor acțiuni devine foarte incomod celor care nu vor schimbări, celor care vor să fure mai departe alimentând alegătorii cu gogoși electorale.
„Atunci când am acceptat să fiu ministru, am luat decizia să mă implic, căci eu vreau o Moldovă reformată.
Știu că deranjez, dar niciodată nu mi-am propus să fiu comod celor care au distrus această palmă de pământ și care vor, în continuare, să ne țină prizonieri fără drept de cuvânt. Stimați deputați socialiști, frica dvs. de reforme vă trădează slăbiciunile pentru bani, pentru banii din BEM, banii de la CFM, de la Portul Fluvial Ungheni, de la transportatorii de pe rute regulate…lista poate continua. Așa cum am decis eu să mă implic se vor ridica și alții, mulți alții care nu vor admite că o mâină de mincinoși și oportuniști ca dvs. să le fure viitorul, iar pentru hoți noi avem un singur leac, pe care ne învățăm acum să îl administrăm hoților asemeni dumneavoastră. Iar cel mai grav lucru care se va întâmpla este faptul că istoria nu vă va ierta niciodată!” , conchide Chirinciuc.
Mihaela Rotari