Din volumul de lucru prevăzut pentru etapa actuală, au fost executate lucrările de demolare a 3 straturi de asfalt la o adâncime de 2 metri, pe o arie de peste 45 000 m2 din suprafaţa de lucru a pistei noi şi altor 3 căi de rulare.
În prezent, o serie de procese au loc concomitent pe toată suprafaţa de lucru – excavarea pământului până la stratul de sol tare, decopertarea stratului de pietriş vechi şi protejarea reţelelor inginereşti de comunicaţie existente.
Totodată, stocul materialelor de construcţie se suplineşte intensiv cu granit de 3 dimensiuni şi cu două tipuri de nisip necesare pentru construcţia nemijlocită a pistei.
În acelaşi timp, pe porţiunea nefinisată a pistei de 680 de metri sunt efectuate lucrările necesare de pregătire pentru instalarea sistemului de iluminare, a unei reţele noi de cablaj, a echipamentului meteorologic de măsurare şi control a condiţiilor meteorologice şi a sistemului de evacuare a apelor pluviale.
Mersul lucrărilor a fost prezentat jurnaliştilor în cadrul unui tur de presă la care au participat grupul de specialişti ai concernului „Strabag Grup”: Jorg Rosler – directorul tehnic al Consiliului de Administraţie, Alex Eckert – director departament licitaţii, Arnulf Pucher – director tehnic, Jakub Iurga – manager de proiect, precum şi directorul companiei autohtone „Exfactor-grup”, dnul Vladimir Tonu.
În cadrul evenimentului, Jorg Rosler – Directorul tehnic al Consiliului de Administraţie al concernului STRABAG AG a declarat: „Întreaga infrastructură a Aeroportului Chişinău este pe punctul de a fi schimbată radical iar calitatea lucrărilor este garantată, folosind aceeaşi tehnologie de lucru precum la cele mai mari aeroporturi din Europa, cu respectarea celor mai înalte standarde Europene.”
„Existenţa celei de-a doua piste de aterizare/decolare va oferi aeroportului Chişinău un şir de avantaje concurenţiale. Aeroportul va avea posibilitate să treacă la un regim non-stop de operare şi nu va fi închis pe timp de noapte. Aceasta va crea condiţii suplimentare de confort atât pentru pasageri, cât şi pentru operatorii aerieni.”, a menţionat directorul general „Avia Invest” SRL, dnul Petru Jardan.
Menţionăm faptul că, decizia de a construi a doua pistă la AIC a fost luată de către Avia Invest astfel încât să fie posibilă operarea non-stop a zborurilor pe aeroport în perioada de reconstrucţie a pistei principale de decolare/aterizare. Astfel, vor fi evitate suspendarea curselor aeriene şi restricţionarea traficului aerian pe Aeroportul Chişinău.
Proiectul de reconstrucţie este realizat de compania „Exfactor-grup”, în colaborare cu „Strabag Grup” – companie germană cu renume mondial, care deţine un portofoliu de proiecte similare la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, etc.
Dina Roșca