Directorul Căii Ferate din Moldova, Iurii Topala, a efectuat o vizită la depourile de locomotive și vagoane din orașul Basarabeasca.
Șeful întreprinderii a depistat mai multe nereguli în ceea ce privește activitatea angajaților, cât și neimplicarea unor salariați în procesul de lucru.
Potrivit comunicatului, din această cauză reparațiile garniturilor sunt efectuate cu întârziere, iar posibilitatea de dezvoltare a companiei, afectată.
Astfel, directorul întreprinderii a solicitat șefilor de filiale ca vagoanele și locomotivele să fie reparate mai operativ și mai eficient, în caz contrar, aceștia riscă să fie sancționați. De asemenea, acesta a cerut atenție sporită și menținerea în stare funcțională a garniturilor care deja circulă pe linii.
Totodată, la solicitarea managerului CFM, responsabilii urmează să majoreze norma admisibilă de greutate transportată pe sectorul de cale ferată Prut – Basarabeasca. Lucrările trebuie să fie încheiate la sfârșitul acestui an.
O altă problemă constatată este lipsa cadrelor. Din 20 de lăcătuși-mecanici de care ar avea nevoie filiala CFM din Basarabeasca, astăzi, acolo sunt completate doar 12 posturi.
Potrivit muncitorilor, problema principală ar fi salariile prea mici în raport cu responsabilitatea și exigențele muncii. Astfel, șeful companiei a solicitat serviciului finanțe din cadrul direcției CFM să caute cât mai rapid soluții pentru majorarea salariilor pentru muncitorii din depouri.
Dina Roșca