Candidatul Partidului Liberal (PL) pentru funcția de Primar General al Capitalei, Valeriu Munteanu, propune ca în locul căii ferate, care traversează Chișinăul, să fie construit un bulevard, pentru a rezolva problema traficului în Chișinău.
În cadrul unei conferințe de presă, Valeriu Munteanu a precizat că, din punctul său de vedere, anume această cale ferată îngreunează transportul în Capitală. „Calea Ferată din intrarea de est și ieșirea din Chișinău are în total 22 de km, avem 5 poduri modeste, unde lumea se îmbulzește când vor să traverseze Chișinăul de pe o parte pe alta. Distanța de la podul str. Grădina Botanică până la Ismail este de 6,5 km, este o enormitate.
Declar cu toată responsabilitatea că scoaterea căii ferate și ocolirea ei a Chișinăului este cea mai ușoară și ieftină metodă de a rezolva problema traficului din Chișinău”, a spus Valeriu Munteanu.
De asemenea, el menționează că, din cauza situației complicate și a tranziției, zona Căii Ferate s-a transformat într-un post industrial, un cimitir de fiare vechi. Valeriu Munteanu spune că nu va dispărea total calea ferată, doar că va ocoli Chișinăul. „Îmi propun ca în locul acestor vagoane să fie rezolvată problema traficului cu un bulevard cu străzi de interconectare. Trenurile marfare și de pasageri așa cum au venit până în Chișinău, așa și vor veni, dar stația terminus va fi cea din Est în gara Revaca și cea din Vest în gara din Vatra. Astăzi în Chișinău pleacă și vin zilnic doar 4 trenuri internaționale și 2 locale. 95% din toate trenurile care circulă prin Chișinău sunt marfare și respectiv sunt o sursă mare de poluare fonică. Propun ca în loc să fie construit un bulevard orășenesc fără accesul transportului de marfă de mare calibru, care vor trebui să ocolească Chișinăul”, a mai punctat Valeriu Munteanu.
Totodată, el a punctat că nu va fi mare dificultate în cazul în care Calea Ferată va trece din gestiunea statului în cea municipală.
Dina Roșca