Directorul general al AGEPI, Lilia Bolocan, în cadrul unui interviu pentru Tribuna.md, a vorbit despre Campania de promovare „Autentic Moldovenesc”, lansată recent de AGEPI.
„Scopul nostru este să promovăm produsele tradiționale moldovenești cu indicații geografice și denumiri de origine și specialitățile tradiționale garantate, oamenii care le creează, ducând mai departe istoria de veacuri a acestui neam, tradițiile și specificul local, perfect redat în produse sau preparate unice în lume. Prin intermediul „Autentic Moldovenesc” dezvăluim potențialul țării noastre în materie de vinuri, produse alimentare, de meșteșugărit, preparate culinare și alte produse specifice, cu potențial imens de promovare a locului și a tradițiilor acestui neam. Vom încuraja în acest mod antreprenorii și creatorii din orice colț al Republicii Moldova să-și promoveze produsele cu potențial de a valorifica apartenența la locul geografic sau origine, prezentându-le istoriile de succes ale preparatelor și produselor promovate sub indicații geografice deja înregistrate oficial în țara noastră”, a declarat ea.
Prin urmare, Bolocan, a comunicat despre evenimentele din cadrul campaniei de promovare. „Din cadrul campaniei au făcut parte și două evenimente, la care au participat antreprenorii care produc sau sunt în curs de a obține certificarea produselor cu Indicație Geografică, Denumire de Origine sau în calitate de Specialitate Tradițională Garantată, cu istoriile și produsele lor, pe care le-au expus și propus pentru degustare. Produse unice, tradiționale și mai ales cu mult potențial au fost prezentate și ridicate la „înălțime” și într-o serie de filmulețe produse, la inițiativa AGEPI și a Proiectului UE „Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova, care vin să încurajeze antreprenorii optimiști”.
Dina Roșca