În acest week-end – 27 și 28 mai, ținutul Hîncești va deveni ținta mai multor bloggeri, jurnaliști, experți în turism și reprezentanți ai agențiilor de turism.
Potrivit unui comunicat de presă, aceștia vor explora locurile mai puțin cunoscute de pe teritoriul raionului și vor transmite mesajul mai departe. Scopul acestei expediții este de a valorifica destinațiile turistice și de a ajuta administrația raionului și inițiatorii Clusterului de Turism Hîncești să pună în valoare potențialul turistic al ținutului.
Acest infotrip face parte din șirul de activități (printre care și dezvoltarea unui website de prezentare a raionului Hîncești ca destinație turistică, crearea unei hărți de buzunar și realizarea unui spot video de prezentare) derulate pentru realizarea obiectivului de bază al Clusterului de Turism Hîncești – de a promova destinațiile turistice în rîndul turiștilor din Republica Moldova și România.
Ideea clusterului a pornit de la faptul că varietatea de atracții turistice a raionului este foarte puțin valorificată, iar acesta vine ca soluție pentru această problemă și își propune să faciliteze crearea unei viziuni comune și să stimuleze cooperarea care va duce la dezvoltarea destinației turistice a raionului Hîncești în general și la dezvoltarea afacerilor din domeniu în particular. De asemenea, clusterul va stimula colaborarea dintre instituțiile publice și mediul privat.
Alt obiectiv important stabilit în cadrul clusterului este crearea structurii umbrelă ”Produs de Hîncești”, inițiativă care vine să promoveze produsele, tradițiile și cultura populară a regiunii. Marca va uni cei mai reprezentativi producătorii din raionul Hîncești, dar și micii meseriaşi şi producători insuficient de puternici din punct de vedere economic pentru a se promova singuri. Astfel, clusterul are drept scop asocierea ofertei turistice cu această marcă comercială care, împreună, vor genera plusvaloare pentru infrastructura de turism. Activitățile care vin să realizeze acest obiectiv sunt: crearea unui spot de promovarea a produselor locale, crearea unui pliant informativ și crearea identității vizuale a mărcii.
Ideea de a crea acest cluster a venit din partea grupului de inițiativă format din Igor Rotaru, expert în dezvoltare regională (Iași, România) și Constantin Vlas, vicepreședintele raionului Hîncești. Tinerii au experiență îndelungată de colaborare anterioară în domeniul managementului de proiecte în cadrul unor ONG-uri, dețin cunoștințe din domeniu și au considerat oportună aplicarea modelului de succes de la Iași și în cazul raionului Hîncești.
De menționat că, proiectul este finanțat de programul Diaspora Engagement Hub, implementat de Biroul pentru relații cu diaspora din cadrul Cancelariei de Stat a Republicii Moldova, în parteneriat cu Organizația Internațională pentru Migrație, Misiunea în Moldova, în cadrul proiectului „Consolidarea Cadrului Instituțional al Republicii Moldova în domeniul Migrației și Dezvoltării”, care este finantat de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare.
Diana Munteanu