Președintele raionului Rîșcani anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist Serviciul Administrație Publică, informează PROVINCIAL.
Dosarele de participare la concurs pot fi depuse până la 3 februarie 2021, ora 1700 în sediul Consiliului Raional Rîşcani, str. Independenţei 38, etajul IV, biroul nr. 51, tel. de contact 2-24-00.
Scopul general al funcţiei:
Înfăptuiește încorporarea cetățenilor din raionul Rîșcani în Serviciul Alternativă.
Sarcinile funcției:
1. Informarea recruţilor despre existenţa serviciului civil şi despre posibilitatea încorporării, despre drepturile şi obligaţiile ce le revin;
Recepționarea cererilor motivate din partea cetăţenilor privind scutirea de serviciul militar în termen şi încorporarea în serviciul civil, verifică veridicitatea motivelor invocate şi înştiinţează despre aceasta comisiile teritoriale de recrutare şi încorporare în serviciul militar şi cel civil:
– Duce evidența numărul recruților informați;
– Duce evidența numărului de cereri recepționate, elaborate conform legislației. Note informative transmise la comisia de recrutare și încorporare în serviciul militar și cel civil.
2. Prezentarea actelor cetăţenilor încorporaţi în serviciul civil comisiei teritoriale pentru serviciul civil:
– Duce evidența numărului de acte prezentate. Calitatea lor.
3. Îndreptarea cetăţenilor spre locul de îndeplinire a serviciului civil şi spre centrele de instrucţie pentru pregătire profesională special. Efectuarea, în comun cu serviciul de plasare în câmpul muncii, atestarea locurilor de muncă pentru asigurarea îndeplinirii serviciului civil în corespundere cu cerinţele prezentei legi:
– Duce evidența numărului de cetățeni îndreptați spre locul îndeplinirii serviciului și centrele de instrucție;
– Duce evidența numărului de locuri atestate.
4. Ținerea la evidenţă a cetăţenilor care îndeplinesc serviciul civil şi a celor trecuţi în rezerva serviciului civil, elaborarea dărilor de seamă statistice în modul stabilit de organele statistice de stat:
– Registrul de evidență a cetățenilor;
– Dări de seamă elaborate și prezentate.
5. Organizarea controlului asupra îndeplinirii serviciului civil:
– Numărul de Note informative cu privire la rezultatele controalelor.
6. Remiterea organelor de urmărire penală a materialelor privind cetăţenii care se eschivează de la încorporare şi de la îndeplinirea serviciului civil:
– Numărul de materiale remise organelor de urmărire penală.
7. Ținerea la evidenţă a activităţii şi deciziilor adoptate de comisiile de recrutare – încorporare şi de Comisia de Stat pentru încorporare;
– Generalizarea materialelor privind organizarea pregătirii prealabile şi multilaterale a populaţiei, a obiectelor economiei naţionale, forţelor Protecţiei Civile a raionului pentru desfăşurarea acţiunilor în cazul apariţiei pericolului situaţiilor excepţionale şi în condiţiile lor;
– Registrul de evidență a activității și a deciziilor adoptate, completat;
– Numărul de materiale elaborate.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază –
– deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
– posedarea limbii române şi a limbilor oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
– nu a împlinit vârsta de 63 ani;
– lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
– neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.
Condiţii specifice:
Studii: superioare;
Experienţă profesională: minimum 6 luni în domeniul Serviciului de Alternativă Cunoştinţe:
– cunoaşterea legislaţiei Republicii Moldova în domeniul Serviciului de Alternativă;
– cunoașterea Politicii de Stat în domeniul Serviciului de Alternativă;
– cunoaşterea modului de funcţionare al unei autorităţi publice;
– cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Navigare Internet.
– Cunoașterea limbii ruse la nivel avansat: citit/scris/vorbit.
Abilităţi: lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare a documentelor, consultare, instruire, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Atitudini/Comportamente: respect față de oameni, spirit de inițiativă, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Bibliografia concursului
Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public:
– Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
– Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
– Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
– Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
– Legea nr. 156/2007 cu privire la organizarea serviciului civil (alternativă)
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale:
– Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
– Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
– Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
– Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
Dina Roșca