La 25 februarie curent, în orașul Cahul, a avut loc o ședință de lucru în cadrul proiectului ”Reabilitarea zonei de odihnă și agrement Lacul Sărat”. În cadrul ședinței s-a discutat asupra documentaţiei de proiect pentru amenajarea estetică a zonei de odihnă, volumelor de lucrări suplimentare identificate în cadrul proiectului cît și progresul atins în procesul de obţinere a dreptului de folosinţă asupra resurselor de apă minerală.
Participanții la ședință au fost reprezentanții APL de nivel I, arhitectori,ingineri, antreprenorul proiectului cît și reprezentantul ADR Sud.
În cadrul ședinței s-a decis ca primăria Cahul urmează să examineze în cadrul consiliului urbanistic, subiectul privind soluţiile posibile de amenajare a zonei de odihnă şi să elaboreze tema de proiectare pentru a fi prezentată instituţiei de proiectare care va fi selectată ulterior prin concurs.
Referitor la situaţia legată de majorarea volumelor de lucrări necesare a fi executate în cadrul proiectului, primăria or. Cahul va asigura realizarea unui act de constatare a volumelor de lucrări suplimentare și va înainta un demers autorului de proiect de a concorda documentaţia de proiect cu volumele de lucrări necesare de executat. În special se va modifica planşa grafică care prevede construcţia aleilor pavate şi se va solicita elaborarea devizelor de cheltuieli pentru lucrările suplimentare (atît includere cît şi excludere de lucrări).
În cadrul şedinţei a fost de asemenea abordat subiectul referitor la obţinerea dreptului de folosinţă a resurselor de apă mineralizată. La moment sunt identificate cîteva variante posibile:
1.transmiterea zăcămintelor de apă minerală în gestiunea primăriei or. Cahul, în cazul în care beneficiarul ar forma o întreprindere curativă;
- concesionarea zăcămintelor de apă minerală;
- crearea unui parteneriat public privat organizat de către beneficiar.
Urmează ca în termeni rezonabili, Primăria or. Cahul să își expună viziunea privind soluţionarea problemei referitor la dreptul de utilizare a resurselor de apă minerală.
Elena Ivanov