Pe parcursul lunilor aprilie – mai curent în 68 de gimnazii și licee din raioanele Nisporeni, Fălești și Hâncești a fost pilotat proiectul Metodologiei de evaluare a cadrelor didactice din învățământul general. Joi, la Nisporeni, Ministerul Educației a organizat o masă rotundă, în cadrul căreia au fost discutate rezultatele pilotării, potrivit unui comunicat de presă.
La întrunire au participat manageri și pedagogi, specialiști ai Direcției Învățământ, Tineret și Sport a Consiliului raional Nisporeni și ai Inspectoratului Școlar Național.
Valentina Ceapa, reprezentant al Ministerului Educației, a subliniat oportunitatea pilotării proiectului documentului, fapt ce permite relevarea punctelor forte ale acestuia, precum și colectarea sugestiilor de la toți actorii implicați în procesul de evaluare. ”În fiecare instituție de învățământ participantă la pilotare a fost stabilită o arie curriculară, fiind evaluat un grup de pedagogi din domeniul respectiv, cadrul didactic de sprijin și psihologul ce activează în școală. Dorim să discutăm eventualele probleme apărute în timpul procesului de evaluare și să îmbunătățim proiectul Metodologiei, care are la bază Standardele de competență profesională a cadrelor didactice din învățământul general, stabilind cerințele de bază pe care trebuie să le întrunească un cadru didactic”, a precizat sursa citată.
Șefa Direcției Învățământ, Tineret și Sport a Consiliului raional Nisporeni Nina Sterpu a menționat că, dacă inițial managerii școlari și cadrele didactice aveau o atitudine rezervată față de noul proces de evaluare, aplicând în practică fiecare etapă prevăzută în proiectul Metodologiei, și-au schimbat opinia. ”Am reușit să îndeplinim sarcinile propuse și să ne încadrăm în termen. Buna organizare a procesului de evaluare depinde foarte mult de conducătorul instituției de învățământ. Pilotarea viitorului document ne-a oferit posibilitatea să punem întrebări și să obținem precizări, iar în timpul ședinței de astăzi am înaintat mai multe sugestii. Un document bun este documentul explicit”, a accentuat Nina Sterpu.
A doua etapă a pilotării proiectului Metodologiei va avea loc în mai multe instituții de învățământ, inclusiv din mun. Chișinău și Bălți.
Standardele de competență profesională a cadrelor didactice din învățământul general au fost aprobate în iunie 2016, urmând să fie implementate la nivel național în anul 2018.
Diana Munteanu