Directorul Agenției pentru Potecția Consumatorilor, Iurie Eremia a efectuat o vizită în orașul Cahul, unde s-a întîlnit cu angajații Direcției Protecția Consumatorilor (DpC) Cahul din teritoriu. În cadrul ședinței au fost discutate mai multe aspecte ce țin de activitatea APC, iar inspectorii din direcție au prezentat raportul semestrial pe domeniul dat.
DPC Cahul a prezentat raportul privind nivelul de realizare a indicatorilor planificaţi în semestru I – 2016. Potrivit raportului, din 15 controale de stat la agenţii economici aprobate, au fost inițiate și finalizate doar 9 controale. În rezultatul controalelor au fost întocmite şi eliberate 9 prescripţii de interzicere a lotului de produse; 10 prescripţii de înlăturare a neconformităţilor; 1 prescripţie de interzicere a utilizării mijloacelor de măsurare și 2 decizii de remediere gratuită, înlocuire gratuită, restituire a contravalorii produsului/serviciului necorespunzător.
Soluționarea petițiilor consumatorilor reprezintă un obiectiv strategic al APC; în acest sens la DPC Cahul au fost înregistrate 12 petiţii înregistrate, dintre care 9 au fost soluționate pe cale amiabilă pînă la inițierea controalelor. Astfel, 21450 lei au fost restituiți consumatorilor.
De asemenea, pe perioada raportată DPC Cahul a acordat 295 consultaţii telefonice/în scris consumatorilor, cu 148 mai mult decît anul precedent. Majoritatea apelurilor telefonice sunt din localitățile rurale și reclamează agenți economici care comercializează produse alimentare cu termenul de valabilitate expirat, neeliberarea bonului de casă sauînșelarea la cîntar.
În perioada de referinţă, Agenţia şi-a concentrat eforturile pe informarea şi educarea cetăţenilor privind drepturile pe care le au în calitatea lor de consumatori, dar şi pe consolidarea capacităţilor în domeniul protecţiei intereselor economice ale consumatorilor, pentru care parcurge o perioadă intensă, cu multe activităţi ceea ce înseamnă pentru Agenţie efort, căutări de soluţii, dar şi măsuri impuse pentru realizarea acţiunii prioritare. O altă activitatea importantă a DRC Cahul a constituit-o vizitele de consultanță petrecute la diferiți agenți economici, administrații publice locale, instituții de învățămînt și tabere de odihnă. „S-au purtat discuții pe baza legislației protecției consumatorilor,marcarea corectă a prețurilor, lista produselor care pof fi sau nu returnate, drepturile consumatorilor,principalele încălcări și modul de a fi evitate. Au fost distribuite materiale informative. De asemenea, cu ocazia controalelor efectuate, în special unde s-au constatat deficiențe, totuși operatorii economici au fost consiliați pentru prevenirea repetării abaterilor de la legislație” a subliniat unul dintre inspectori.
Activităţile de informare, consiliere şi educare a consumatorilor desfăşurate desfășurate de Agenția pentru au vizat acţiuni care să urmărească nu numai cunoaşterea existenţei drepturilor consumatorilor, dar şi modalităţile prin care aceştia îşi pot apăra drepturile şi interesele legitime.
Directorul Iurie Eremia și-a exprimat încrederea că DPC Cahul depune toate eforturile pentru informarea corectă a consumatorilor precum și acordarea suportului necesar în vederea soluționării tuturor petițiilor parvenite.