Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor informează că drumarii sunt pregătiți pentru sezonul rece și gata să intervină în urma condițiilor meteo nefavorabile. Anunțul vine după ce Serviciul Hidrometeorologic de Stat a anunțat pentru data de 13 noiembrie, precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare. Astfel, de către Administrația de Stat a Drumurilor pentru sezonul de iarnă 2016-2017 au fost pregătite:
– autogredere – 104,
– buldozere cu şenile – 35,
– tractoare pe pneuri cu lame – 92,
– freze de zăpadă – 18,
– distribuitoare auto –136,
– încărcătoare – 53,â
– excavatoare – 41
Drumarii sunt dotați și cu material antiderapant. Pentru acest sezon au fost pregătite 80,1 mii tone material antiderapant dintre care sare și nisip. Totodată, în premieră pentru Republica Moldova, în acest an pe traseele M2 Chișinău-Orhei și R3 Chișinău-Hâncești va fi aplicată doar sare. care va avea un efect de lungă durată și nu va permite formarea gheții sau poleiului pe un termen mai lung. Astfel vor fi făcute economii de material antiderapant prin scăderea numărului de intervenții, iar conducătorii auto vor fi în siguranță. Aplicarea sării este în regim de test, iar dacă se va dovedi utilă, atunci se va presăra și pe alte trasee.
Totodată pe drumurile naţionale şi locale au fost determinate sectoarele de drum supuse întroienirii şi se preconizează instalarea a 43,3 km parazăpezi, inclusiv 29,5 km – drumuri naţionale şi 13,8 km – drumuri locale. Pe drumurile naționale sunt instalate 40 camere video pentru monitorizarea şi vizualizarea stării condiţiilor de circulaţie pe timp de iarnă.
La sectoarele dificile de drum cu declivităţi majore (10-13%) şi anume:
– M1 Chişinău-Leuşeni-frontiera cu România, km 64 (s.Cristeşti)
– M2 Chişinău-Soroca-frontiera cu Ucraina, km 33-34 (s.Peresecina);
– R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni-frontiera cu România, km 79-80 (s.Corneşti);
– R3 Chişinău-Hînceşti-Cimişlia-Basarabeasca, km 27 (s.Fundul Galbenei);
– R8 Otaci-Edineţ, km 0-2 (or.Otaci.);
– R30 Anenii-Noi-Căuşeni-Ştefan Vodă-frontiera cu Ucraina, km 19-20 (s.Troiţa Nouă), etc.
După necesitate vor fi organizate posturi de remorcare a unităţilor de transport de tonaj mare, care se confruntă cu greutăţi la depăşirea sectoarelor dificile menţionate.
Principala prioritate a Ministerului Transporturilor și infrastructurii Drumurilor este siguranța la trafic. Așa că echipajele de intervenție vor fi gata să intervină 24/24, dacă va fi nevoie.
Diana Munteanu