Tot mai mulţi agenţi economici solicită informaţii privind procedura de efectuare a controalelor de stat şi atenţionează autorităţile despre încălcările comise în acest sens de către funcţionarii publici. Astfel, Cancelaria de Stat a recepţionat, în perioada octombrie – decembrie 2016, prin intermediul Liniei Guvernului privind controlul de stat – 271 de apeluri.
Oamenii de afaceri solicită informaţii despre noile prevederi ale Legii privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător și despre modalitatea de accesare a datelor pe portalul guvernamental www.controale.gov.md. Totodată, deşi Linia Guvernului este destinată strict controlului de stat, au fost recepționate şi apeluri ce țin și de alte subiecte, care au fost redirecționate către instituțiile de resort.
În acelaşi timp, începând cu aprilie 2016, portalul controalelor de stat a fost accesat de peste 12.370 de ori, iar începând cu luna octombrie a.c., numărul accesărilor a crescut cu circa 50 %. Aceasta se datorează inclusiv încetării moratoriului instituit anterior și a campaniei de informare a mediului de afaceri privind drepturile și obligațiile acestora în procesul de efectuare a controalelor de stat.
Linia telefonică 022 823 823 a fost lansată de către Cancelaria de Stat pentru a facilita accesul mediului de afaceri la servicii de asistență informațională, precum și pentru prevenirea cazurilor de abuz din partea autorităţilor în procesul de efectuare a controalelor de stat. Aceasta este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 – 17.00, iar informaţiile cu caracter personal şi cele ce reprezintă secret comercial sunt securizate.
Mai multe informaţii privind controlul de stat pot fi accesate pe portalul guvernamental www.controale.gov.md.
Diana Munteanu