Problema maxi-taxi a fost abordată de mai multe ori în cadrul dezbaterii publice privind transportul din municipiul Chișinău.
Participanții la discuții au spus că principalele carențe din domeniu este lipsa unui regulament pentru acest tip de transport public, dar și lipsa unor indicatori de satisfacție a cetățenilor. De asemenea, administratorilor de rute maxi-taxi nu li se pun amenzi pentru abateri precum nerespectarea graficului și itinerarului, curățenia în microbuze, fumatul șoferilor la volan sau comportamentul nepoliticos cu pasagerii.
„Vom propune revizuirea contractelor cu prestatorii de servicii de maxi taxi, pentru că ele sunt învechite, fiind expirate în 2001. Cei care nu vor respecta condițiile contractului vor rămâne fără dreptul de a presta astfel de servicii”, a conchis consilierul PPEM, Veaceslav Bulat.
Fracțiunea Blocului Electoral „PPEM – Iurie Leancă” a făcut la 20 aprilie 2016, în cadrul dezbaterii publice, rezultatele sondajului, realizat în cadrul campaniei TANC (Transport Avansat la Noi în Chișinău), privind calitatea transportului public în municipiu. Astfel, 32% dintre respondenți au apreciat cu două puncte din cinci calitatea acestuia, 37% au menționat că lipsesc informațiile despre orarul și ruta transportului public, iar 36% dintre respondenți au apreciat negativ respectarea orarului de circulație a mijloacelor de transport, potrivit unui comunicat.
La dezbatere au participat membri ai societății civile, vice-directorul Direcției Generale Transport Public și Căi de Comunicații, Vitalie Butucel, dar și cetățeni interesați de rezolvarea problemelor din domeniul transportului public.
În cadrul dezbaterilor vice-directorul DGTES a menționat că majoritatea autobuzelor din cadrul parcului urban de autobuze sunt învechite iar pentru a îmbunătăți situația din acest domeniu ar fi nevoie de circa 50 autobuze noi. Totodată, activistul civic, Alexei Dimitrov, a menționat că liniile de autobuze profitabile precum nr. nr. 10, 23, 28, 122 sunt transmise către agenții economici afiliați Partidului Liberal iar liniile de autobuze neprofitabile precum 16 și 26 rămân în gestiunea municipalității.
„Trebuie să acționăm în interesul fiecărui cetățean și să nu așteptăm semnale de la sute de cetățeni. Suntem obligați să fim în serviciul oamenilor prin prestarea calitativă a serviciilor. Din păcate, astăzi, Primăria nu poate administra eficient sursele financiare de care dispune și banii, care ar trebui sa fie colectați pentru dezvoltarea serviciilor sociale, se scurg printre degete din cauza unor angajați corupți. Cerem transparență și implicarea tuturor celor interesați. Consilierii PPEM vor lua măsuri urgente pentru a îmbunătăți calitatea transportului public în Chișinău. Noi vom insista ca la următoarele ședințe CMC să fie incluse pe ordinea de zi aprobarea reformei instituționale a Direcției de Transport Public și Căi de Comunicare prin crearea unei autorități independente de transport, dar și aplicarea amenzilor pentru prestatorii de transport public (autobuze, troleibuze, maxi-taxi) pentru nerespectarea condițiilor de transportare a pasagerilor”, a menționat consilierul municipal PPEM, Ruslan Codreanu.
Alte două subiecte importante care au fost dezbătute supuse în discuție în cadrul dezbaterii au fost legate de aplicarea sistemului de e-ticketing și instalarea de GPS în toate autobuzele și troleibuzele din capitală. Participanții la dezbatere au menționat că sistemul de tichete electronice ar ajuta la contabilizarea mult mai bună a veniturilor din bilete, dar pentru ca acesta să aducă roade este nevoie și de ridicat gradul de educație și responsabilitate civică a cetățenilor. Totodată, instalarea de sisteme GPS în autobuze și troleibuze va ajuta la contabilizarea mai bună a cheltuielilor pentru motorină și numărul de rute efectuate zilnic de RTEC și parcul urban de autobuze.