Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari, a convocat responsabilii din cadrul Ministerului într-o ședință de lucru axată pe eficientizarea activității ÎS ”Poșta Moldovei”, potrivit unui comunicat de presă.
În cadrul discuțiilor, Vasile Botnari a apreciat reformele demarate în domeniu, inclusiv aprobarea în prima lectură a Legii Poștei, care, în opinia ministrului TIC, sunt absolut necesare, accentuând totodată importanța urgentării implementării acestora, dat fiind creșterea fluxului de clienți deserviți de oficiile poștale din țară.
În special, ministrul Vasile Botnari a evidențiat importanța realizării mai dinamice a măsurilor deja inițiate în vederea diminuării rândurilor la oficiile poștale (OP), dar și a celor ce țin de îmbunătățirea calității serviciilor prestate cetățenilor, inclusiv reducerea timpului pentru deservirea clienților și diversificarea spectrului de servicii.
”Serviciile prestate de către oficiile poștale trebuie să corespundă atât cerințelor și necesităților celor care locuiesc în orașe, cât și a oamenilor de la sate. Dacă în Chișinău, de exemplu, este acută problema rândurilor mari, care necesită soluții imediate, în mediu rural se impun schimbări ce ar permite accesul oamenilor în oficiile poștale la așa servicii precum: retragerea banilor de pe cardurile bancare de salarii, transferurile bănești internaționale, posibilitatea achitării cu cardurile de salarii a facturilor și altele”, a spus Vasile Botnari.
În acest context, ministrul a punctat mai multe obiective pentru primele 100 de zile de mandat. Printre soluțiile propuse pentru perioada vizată se numără extinderea numărului de Post-terminale cititoare de card în OP teritoriale, ceea ce va permite deservirea clienților deținători de carduri bancare, cărora li se va elibera banii în numerar în oficiul poștal din localitate. De asemenea, în următoarele 3 luni urmează să se finalizeze procesul de informatizare a oficiilor poștale, ceea ce presupune ca 100% din OP vor fi dotate cu calculatoare și softurile necesare, astfel ca cetățenii să fie deserviți mai rapid și calitativ.
În vederea micșorării rândurilor și a timpului de deservire a clienților, în oficiile poștale din Chișinău, unde se înregistrează un flux mare de clienți, va continua implementarea sistemului de rând electronic și suplimentarea numărului de operatori. O altă măsură prevede deschiderea agențiilor poștale în centre și locuri aglomerate.
De asemenea, vor fi procurate încă 10 Post-terminale pentru colete, aplicarea primelor două demonstrându-se a fi o măsură eficientă pentru a reduce perioada de așteptare pentru ridicarea coletelor. Concomitent, urmează să fie ajustat softul pentru a permite și expedierea coletelor prin intermediul acestor terminale, dar și implementarea serviciului de încasare a plăților pentru serviciile comunale.
Un alt obiectiv fixat pentru perioada dată în domeniul poștei presupune inițierea negocierilor și semnarea de noi acorduri bilaterale cu alte state privind transferurile bănești internaționale prin sistemele electronice STEFI și Eurogiro. Aceste tipuri de transferuri bănești sunt avantajoase pentru expeditor grație comisionului minim perceput, dar și permit ridicarea banilor din orice oficiu poștal din țară, inclusiv din mediul rural.
Concomitent, va fi implementat proiectul privind securizarea oficiilor poștale prin instalarea sistemelor de monitorizare video și a echipamentului de securitate (fortificarea ușilor, ferestrelor).
Diana Munteanu