Pe data de 6 ianuarie 2016 a avut loc ședința comună a reprezentanților Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID), Ministerului Mediului, Agenției pentru Geodezie și Resurse Minerale (AGRM), Î.S. Portul Fluvial Ungheni și Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor”, anunță serviciul de presă al MTID.
La ședință au participat ministrul Transporturilor Iurie Chirinciuc, ministrul Mediului Valeriu Munteanu, viceministrul Transporturilor Vitalie Rapcea, administratorul Î.S. Portul Fluvial Ungheni Viorel Pozdirca, căpitanul portului Instituția Publică „Căpitănia Portului Giurgiuleşti” Victor Andrușca, directorul adjunct AGRM Dumitru Coadă, şeful-adjunct al Inspectoratului Ecologic de Stat Vadim Stângaci, șeful serviciului transport naval (MTID) Igor Zaharia, șeful Direcției dezvoltare a drumurilor (MTID) Andrei Cuculescu, managerul-șef interimar al Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” Veaceslav Teleman ș.a.
Subiectele discutate s-au axat pe identificarea soluțiilor pentru problema Gropilor de împrumut și continuarea exploatării Gropii de împrumut „Todirești”, transmiterea terenului de 61 ha de la S.A. Moldsilva către Î.S. Portul Fluvial Ungheni și Regulamentul privind efectuarea lucrărilor de supraveghere și întreținere a căilor navigabile interne (menținerea șenalului navigabil) și a sectoarelor navigabile transfrontaliere.
După discuții și dezbateri meticuloase părțile au decis crearea Grupului de lucru interministerial pentru elaborarea Regulamentului privind crearea și exploatarea gropilor de împrumut, care în 15 zile, de la semnarea Ordinului interministerial de instituire a Grupului de lucru, va elabora și aviza Regulamentul privind crearea și exploatarea gropilor de împrumut.
De asemenea, s-a decis că Ministerul Mediului va aviza pozitiv Proiectul Hotărârii de Guvern înaintat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor ce vizează transmiterea terenului din proprietatea S.A. Moldsilva către Î.S. Portul Fluvial Ungheni.
Reprezentanții celor două ministere și ai structurilor nominalizate au constatat imposibilitatea finanțării lucrărilor de întreținere a șenalului navigabil din contul mijloacelor financiare obținute ca urmare a comercializării substanțelor minerale utile, care rezultă din curățarea și menținerea șenalului navigabil, din cauza impactului pe care această acțiune o poate avea asupra mediului.
În definitiv, părțile au convenit că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor se va adresa cu o cerere către Guvernul RM, pentru identificarea surselor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor aferente curățării și menținerii șenalului navigabil în conformitate cu Acordul European din 19.01.1996 privind marile căi navigabile de importanța internațională.
Diana Munteanu